ZAGREB, Nakon niza promjena u prijedlogu, 1. januara 2017. na snagu će u Hrvatskoj stupiti novi Zakon o posebnom porezu na motorna vozila.
Prema njemu bi većina automobila trebalo da poskupi, a za koliko zavisiće od modela i starosti vozila.
Novi propisi donose više cijene polovnih i novih vozila. Iako je vozni park u Hrvatskoj prosječno stariji od 13 godina, neke računice pokazuju da se izmjenama zakona upravo išlo naruku kupovini polovnjaka.
Računica uključuje procjenjenu vrijednosti automobila, emisiju CO2, a treba platiti i PDV i godišnji porez za vozilo mlađe od 10 godina.
Posebni porez najviše će povećati cijene luksuznim vozilima, a neki će biti skuplji za šest ili više hiljada evra. To je, smatraju trgovci, zbog loše računice države.
Postoji još jedna “inovacija”. Godišnji porez na vozila plaćaće se pri registraciji, a ne kad stigne uplatnica. Dakle, pri registraciji vozila mlađeg od 10 godina građani će morati da imaju i novac za porez.
I na kraju, još jedno poskupljenje vlasnici automobila osjetiće od septembra 2017, kada će se ispuštanje CO2 računati prema još strožim kriterijumima. HRT