ZAGREB, Prvi dio jula u hrvatskom turizmu prolazi očekivano, sa nešto slabijim punjenjem kapaciteta zbog pomicanja školskih praznika i godišnjih odmora na glavnim stranim tržištima na kraj jula te zbog nešto lošijeg vremena, ali nema razloga za paniku, rekao je Boris Žgomba, predsjednik Udruženja hrvatskih putničkih agencija (UHPA) i potpredsjednik Evropskog udruženja nacionalnih udruženja putničkih agencija (ECTAA).
Žgomba je naglasio da niko iz sektora nije ni tvrdio da će ova sezona biti laka te da će se lako ponoviti lanjski odlični rezultati.
Ako se ostvare dobre najave sa većine tržišta za kraj jula, avgusta i septembra, koji sve više postaje dio glavne sezone, moguće je da se lanjski fizički rezultati premaše za nekoliko odsto, rekao je Žgomba za Hinu.
On je dodao da ne treba zanemariti ni ovogodišnje jače djelovanje konkurencije, Turske, a posebno Grčke i Španije.
Te se dvije turističke zemlje, nakon nekoliko godina pada zbog krize, ove godine vraćaju na evropska tržišta jakim marketingom i ulaganjem u promociju, pa i sniženjem cijena, što će zasigurno privući brojne Evropljane i pridonijeti oporavku njihova turizma pa bi mogle ponovno ostvariti rezultate otprije dvije-tri godine.
I on, kao i resorni ministar te drugi u turističkom sektoru, ističu da hrvatska odredišta koja razvijaju kvalitetan turistički destinacijski menadžment i atraktivne proizvode u prvom dijelu jula nemaju problema sa punjenjem kapaciteta.
Osloniti se pritom samo na individualne dolaske turista i last minute ponudu svakako nije dovoljno jer se ‘individualci’ mogu zbog lošeg vremena ili drugih razloga predomisliti ili odgoditi dolazak, što bi se moglo premostiti organizovanim dolascima, poručuje Žgomba.
Koliko mu je poznato, agencije i hotelijeri te drugi koji pružaju usluge smještaja zbog lošeg vremena u prvom dijelu jula ne bilježe otkaze rezervacija, ali ni pojačan odaziv na last minute i druge akcijske ponude u turizmu, kojih ima zbog nesigurnosti i oscilacija u punjenju kapaciteta. HRT