ZAGREB, Polovni automobili ipak neće pojeftiniti nakon ulaska Hrvatske u Evropsku uniju.
Dragi građani, ne gradite kule u oblacima, nećemo pojeftiniti oporezivanje rabljenih vozila iz Europske unije. Ako ste čuli šuškanja o tome da bismo najesen mogli priznavati cijene po kojima te aute kupujete u EU-u umjesto onih iz naših kataloga, malo ste se preračunali, to su samo šuškanja.
Tako bi na svakodnevni jezik preveden glasio odgovor koji iz Ministarstva finansija Hrvatske dobio list Slobodna Dalmacija na pitanje o tome hoće li od prvog septembra građanima i preduzetnicima priznavati račune za kupovinu automobila u EU-u i obračunavati posebne poreze na tu cijenu, a ne na cijene iz hrvatskih kataloga, piše ovaj list.
“Zakonom o posebnom porezu na motorna vozila propisano je da je poreska osnovica vrijednost polovnog motornog vozila na hrvatskom tržištu. Vezano za izmjene Zakona možemo reći da se sada ne provode nikakve aktivnosti u tom pravcu”, saznaje Slobodna Dalmacija u Ministarstvu finansija Hrvatske.
Još su lani iz Poreske uprave Hrvatske, kada je postalo jasno da ulazak Hrvatske u Evropsku uniju i ukidanje PDV-a od 25 odsto na rabljene automobile unesene u zemlju sa tog područja, neće pojeftiniti stariji i jeftiniji auti, objasnili da se mora osigurati potpuna neutralnost i nediskriminacija u oporezivanju vozila koja se nalaze na domaćem tržištu i auta što stižu iz drugih zemalja te da je posebni porez potpuno usklađen sa pravnom stečevinom EU-a. Rekli su još da je pri utvrđivanju porezne osnovice rabljenih vozila vrijednost u državi iz koje dolaze irelevantna za oporezivanje.
Inače, kako su listu rekli neki trgovci polovnim vozilima, prošle se godine govorkalo da će se od početka 2014. priznavati računi za kupljena polovna vozila u EU i da će se oporezivati temeljem tih cijena, ali da će poreznici tražiti da transakcije idu preko banaka. Jedan dalmatinski trgovac kaže kako ne vjeruje da će se to dogoditi jer bužetu treba novac, a sve da se i planira omekšati poreski tretman polovnih vozila, vjerojatno se to ne bi davalo na sva zvona da se ne gubi porez. Čovjek kaže da su starija vozila s većom emisijom CO2, iznad 130 grama po kilometru, bitno jeftinija u svim članicama EU-a nego kod nas, u Hrvatskoj se za vozilo staro 12 godina davanja penju na 1000 evra, dok Nijemce koštaju 200 evra.
Kaže, isti automobil koji bilo gdje u EU-u za 500 ecra kupi njemački trgovac i proda ga kupcu u Njemačkoj, tog će kupca, na kraju koštati oko 900 evra, u čemu je 200 ecra marže i 200 ecra dažbina, u Bugarskoj će koštati 820 ecra, a u Hrvatskoj 1500 ecra, u čemu je 400 evra posebnih poreza, 200 evra homologacije, te po 200 evra marže i troškova prijevoza.
U konačnoj cijeni u Hrvatsoj davanja za posebne poreze i homologaciju pojedu čak 40 odsto cijene, što je bitno više nego u EU, a davanja su čak manja i u BiH gdje iznose 26 odsto od ukupne cijene, piše Slobodna Dalmacija.