ZAGREB – Prihodi od stranih turista u Hrvatskoj su u 2023. godini porasli na 14,6 milijardi evra ili 11,4 posto u odnosu na 2022.godinu, podaci su Ministarstva turizma i sporta (MINTS) na temelju podataka Hrvatske narodne banke (HNB), dodajući da su u sektoru optimistični za predsezonu i cijelu 2024. godinu.
Prema podacima Hrvatske narodne banke (HNB) u četvrtom tromjesečju 2023. godine prihodi od stranih turista iznosili su 1,63 milijardi evra što predstavlja rast od 10,9 posto u odnosu na isti period do sada rekordne 2022. godine, odnosno prihodovano je 160 miliona evra više.
Sveukupno, u 2023. godini, prihodi od stranih turista iznosili su 14,6 milijardi evra što predstavlja rast od 11,4 odsto u odnosu na isti period 2022. godine, odnosno prihodovano je 1,49 milijardi evra više.
„Rekordni prihodi od stranih turista u 2023. godini samo su potvrdili trend rasta koji smo bilježili u cijeloj toj godini te posebno dobre rezultate u pred i posezoni, što nam je izuzetno važno. Svime ostvarenim u protekloj godini, ali i pokazateljima te predviđanjima na početku ove godine, možemo biti i te kako zadovoljni, jer nam potvrđuje kako smo na dobrom putu realizacije strateških ciljeva koji će omogućiti da Hrvatska u budućnosti bude održiva, cjelogodišnja i konkurentna destinacija“, istakla je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.
U sektoru se očekuje da će se i u cijeloj 2024. godini nastaviti pozitivni fizički i finansijski pokazatelji turističkog prometa, a to se, kaže ministrica Brnjac, već vidi u predsezoni, jer je do sada ove godine u Hrvatskoj boravilo više od 971.000 turista ili deset posto više nego u istom periodu lani. Ostvareno je i osam posto više noćenja ili 2,6 milijuna.
Prema županijama, jadranskima je do sada bilo deset odsto više dolazaka turista i devet odsto više noćenja nego prošle godine, a u kontinentalnim je ostvaren šest posto veći turistički promet.
I domaći turisti su ostvarili pet odsto veći promet do sada ove godine, a među stranima Slovenci su ostvarili deset odsto veći promet, Austrijanci 41 odsto, a Nijemci 26 odsto veći.
Pozitivnim ističe “izvrsnu popunjenost hotela”, koja je do sada ove godine za 12 posto bolja nego u istom razdoblju prošle, što vidi kao “izvrsni uvod u mjesece pred nama, a na tragu cjelogodišnjeg turizma”. SEEbiz