Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Nakon pisanja CAPITALA Dodik traži povlačenje suludog zakona

    25. Decembra 2025. — 20:55

    Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

    25. Decembra 2025. — 15:51

    Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

    25. Decembra 2025. — 12:18

    Tužilaštvo dvije i po godine istražuje sumnjive nabavke OC „Jahorina“  

    25. Decembra 2025. — 11:55
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    BiH dobija nove novčanice

    24. Decembra 2025. — 09:56

    Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

    22. Decembra 2025. — 13:21

    Prosječna novembarska plata 1.563 KM

    22. Decembra 2025. — 12:01

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    25. Decembra 2025. — 09:45

    Zašto cijene bakra rastu?

    25. Decembra 2025. — 08:59

    Američka ekonomija porasla najjače u dvije godine

    24. Decembra 2025. — 11:27

    “Gasprom” smanjuje investicije za 5,6 milijardi evra

    24. Decembra 2025. — 09:04
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Hrvatska od Srbije za voz traži 700.000 evra

Hrvatska od Srbije za voz traži 700.000 evra

adminadmin26. Novembra 2012. — 06:30Nema komentara3 minute čitanja

BEOGRAD, Željeznice Srbije će od 9. decembra, kada stupa na snagu novi red vožnje na svim evropskim prugama, ukinuti četiri voza između Srbije i Hrvatske, jer su hrvatske željeznice tražile samo za jedan voz 700.000 evra godišnje za korišćenja njihovih pruga.

Po novom redu vožnje, na primjer, da bi u saobraćaju ostao voz između Beograda i Sarajeva željeznice Srbije, Bosne i Hercegovine (BiH) i Republike Srpske trebalo bi toliko da izdvoje za korišćenje 87 kilometara hrvatskih pruga, rekao je za Tanjug direktor Medija centra željeznice Nenad Stanisavljević.

Stanisavljević je istakao da ne postoji ekonomski interes tri željeznice da nastave sa održavanjem te linije.

Zbog odluke Hravtskih željeznica da sa stupanjem na snagu novog reda vožnje, zbog nerentabilnosti u međunarodnom saobraćaju ukinu čak 46 vozova, iz Beograda neće saobraćati dva voza do austrijskog Filaha, kao i po jedan voza za Sarajevo i Zagreb.

Stanisavljević je rekao da će između Srbije i Hrvatske ostati u saobraćaju jedan voz, za koji neće biti plaćana naknada.

Riječ je o vozu koji će saobraćati preko srpskih i hrvatskih pruga od Beograda do Ciriha.
Željeznice Srbije će, kako je rekao portparol, po novom redu vožnje imati ukupno 36 međunarodnih vozova.

“Željeznice Srbije nisu ukinule ove vozove već jednostavno nije bilo ekonomske opravdanosti da budu plaćene naknade da ti vozovi ostanu u saobraćaju”, rekao je Stanisavljević.

Hrvatske željeznice ukidaju vozove u skladu sa njihovom komercijalnom politikom, s obzirom da su organizovane na drugačiji način i da je njihovo željezničko preduzeće za putnički prevoz procijenilo da međunarodni saobraćaj nije ekonomski isplativ.

Sve je češća praksa u međunarodnom željezničkom saobraćaju da se uvodi naknada za korišćenje infrastrukture, bez primjene principa reciprociteta.

Zbog toga dolazi što države subvencionišu različite vidove prevoza željeznicom, pa neke subvencionišu koompletan putnički saobraćaj, a neke samo unutrašnji, izuzimajući međunarodni, objasnio je Stanisavljević.

On je naveo da se godišnje cifre za naknadu korisćenja željezničke infrstrukture evropskim željeznicama kreću između 800.000 i milion evra.

Želenice Srbije su upravo zbog takvih uslova privređivanja na tom saobraćajnom transportnom tržištu već ostale bez direktnih željezničkih veza, prije svega sa Bečom, a zatim i sa Italijom.

Najdrastičniji primjer u Evropi je situacija sa grčkim željeznicama, koje su prije dvije godine ukinule kompletan međunarodni željeznički saobraćaj, jer su smatrale da je ekonomski neopravdan.

Stanisavljević je rekao da je u toku proces restrukturiranja srpskih željeznica u akcionarsko društvo, u pravcu prilagođavanja evropskim standardima, zbog čega još nemaju pravo da počnu da naplaćuju naknadu za pristup željezničkoj infrastrukturi. Tanjug

hrvatska pruge srbija zeljeznice
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakPlate u Rusiji bolje nego na Zapadu
Sljedeći članak Vraćeno 65,7 miliona maraka spoljnog duga

Povezani članci

Capital teme 12 minute čitanja

Nakon pisanja CAPITALA Dodik traži povlačenje suludog zakona

Capital teme 02 minute čitanja

Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Nakon pisanja CAPITALA Dodik traži povlačenje suludog zakona

25. Decembra 2025. — 20:5512 minute čitanja

Milorad Dodik zatražio je od vršioca dužnosti predsjednika Republike Srpske Ane Trišić Babić da ne potpisuje ukaz o proglašenju Zakona

Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

25. Decembra 2025. — 15:51

Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

25. Decembra 2025. — 12:18

Tužilaštvo dvije i po godine istražuje sumnjive nabavke OC „Jahorina“  

25. Decembra 2025. — 11:55

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.