ZAGREB, Hrvatska koju očekuje pad kreditnog rejtinga, raspisuje u jesen međunarodni konkurs za koncesiju za auto-puteve.
Prvo treba da se vidi postoji li interes da za 2,5 milijardi evra neko uzme u tridesetogodišnju koncesiju autoputeve, a cijela operacija bi mogla da bude sprovedena do ljeta sljedeće godine.
Hrvatska je doslovno na bubnju, sve se prodaje: upravljanje auto-putevima, Kroacija osiguranje, Hrvatska poštanska banka, veliki dio “Hrvatskih željeznica” do Luke Rijeka. Gotovo više ništa neće biti u hrvatskim rukama.
Dugovi za najsavremenije hrvatske auto-puteve koji su premrežili cijelu zemlju dostigli su astronomske iznose i od putarina ih nije moguće servisirati. Po ovom modelu bilo bi lakše finansirati nastavak izgradnje od Splita do Dubrovnika.
U Hrvatskoj postoji opravdani strah da bi budući koncesionar, u želji da što prije vrati svoje pare, povećao ionako visoku cijenu putarina. One su ove sezone više za 15 odsto i kilometer vožnje po hrvatskim auto-putevima među najskuplljima je u Evropi.
Od Zagreba do Rijeke putarina za auta je skoro 10, a od Zagreba do Splita više od 20 evra. Hrvatska vlada bi željela da jedan koncesionar uzme sve auto-puteve. Novosti