ZAGREB – Sa godišnjom premijom od tek 2.100 kuna po stanovniku, u poređenju sa 14.000 kuna u EU, neupitno je da građani Hrvatske i dalje zaziru od osiguranja.
Anketa Hrvatske kancelarije za osiguranje i agencije Valicon pokazala je da klijenti i industrija osiguranja imaju suprotna gledišta na taj problem, moglo se čuti na konferenciji Hrvatski dani osiguranja u Opatiji.
Dok kod anketiranih građana dominiraju dva stava, da “osiguravatelji puno obećavaju, a malo daju”, te “štite više svoje interese, a ne klijentove”, industrija problem povjerenja vidi u nedovoljnoj financijskoj pismenosti.
Tako 90 odsto građana nema dodatno zdravstveno osiguranje, a tek 29 odsto ima životno. Poraznu sliku ocrtavaju brojke o osiguranju imovine; iako je Hrvatska treća u Evropi po vlasništvu nad nekretninama, čak 72 posto građana nije svoje vlasništvo osiguralo.
Osim cijene (koju osiguravatelji smatraju niskom u odnosu na veličinu rizika) i sumnje u primjerenu visinu odštete više od trećine građana ima pomalo bizaran razlog – vjeruje da se baš njima neće ništa dogoditi.).
Suprotstavljeni stavovi imaju i reperkusije na industriju osiguranja jer, kaže predstavnik Croatia osiguranja Damira Vanđelić, pozicija Hrvatske na ljestvici financijske pismenosti direktno utiče na prihode osiguravatelja.
Mario Radaković, član upravnog vijeća Hanfe, rekao je da nije dovoljna samo edukacija na nivou informacije, nego i postizanje svijesti da je društveno neprihvatljivo biti neosiguran. Poslovni.hr