ZAGREB, U Hrvatskoj se posljednjih mjeseci zapljenjuje mjesečno oko 40 automobila kupljenih na lizing ili kredit čiji vlasnici više ne mogu da plaćaju rate.
Ipak, u Tehničko-remontnom centru Zagreb (TRCZ) kažu da se taj trend lagano usporava i dodaju da bi uskoro mogao i da se prepolovi.
Hrvoje Grancarić, iz TRCZ-a, koji je najveća hrvatska autokuća za prodaju korišćenih automobila, procjenjuje da će se stanje najkasnije za pola godine stabilizovati i doći na nivo od prije krize i zapljenu oko dvadesetak vozila mjesečno.
Očekivano, bez vozila najčešće su ostajali oni koji su preoptimistično zakoračili u visoku klasu pa je najviše zapljena marki poput Mercedesa, BMW-a, Audija, Leksusa, Hondi i Alfa Romea.
Mnogo manje ima automobila niže klase, poput „reno klija“ ili „fijat punta“, jer, objašnjavaju u TRCZ-u, njihovi vlasnici uprkos krizi i smanjenju zarada uspjevaju da sakupe novac za otplatu mjesečnih rata.
“Što se samih vozila tiče zastupljene su sve klase vozila od malih gradskih vozila do vozila više i visoke klase. Naravno da su tu najmanje zastupljena vozila za koja rata ne prelazi iznos od 1.300 do 1.500 kuna”, rekao je Grancarić.
TRCZ godišnje organizuje četiri do pet aukcija na kojima se prodaju zapljenjeni automobili, a interesa ne manjka. Automobili oduzeti neplatišama zbog dobrog stanja i uredne servisne knjižice postali su najtraženija roba među kupcima automobila i gotovo su uništili posao uvoza polovnih automobila iz inostranstva. Business