Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

    25. Decembra 2025. — 15:51

    Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

    25. Decembra 2025. — 12:18

    Tužilaštvo dvije i po godine istražuje sumnjive nabavke OC „Jahorina“  

    25. Decembra 2025. — 11:55

    „Eko toplane“ ucjenjuju Grad i Banjalučane

    25. Decembra 2025. — 10:40
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    BiH dobija nove novčanice

    24. Decembra 2025. — 09:56

    Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

    22. Decembra 2025. — 13:21

    Prosječna novembarska plata 1.563 KM

    22. Decembra 2025. — 12:01

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    25. Decembra 2025. — 09:45

    Zašto cijene bakra rastu?

    25. Decembra 2025. — 08:59

    Američka ekonomija porasla najjače u dvije godine

    24. Decembra 2025. — 11:27

    “Gasprom” smanjuje investicije za 5,6 milijardi evra

    24. Decembra 2025. — 09:04
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Hoteli zarađuju na komentarima gostiju

Hoteli zarađuju na komentarima gostiju

adminadmin14. Juna 2016. — 05:19Nema komentara4 minute čitanja

hoteliBEOGRAD,  Istraživanje je pokazalo da dobra ocjena koju gosti ostave na globalnim sajtovima za rezervacije, hotelima može da donese veći prihod i do sedam evra po osobi.

Onlajn reputacija, odnosno komentari turista, postaju praktično presudan faktor pri odabiru hotela i apartmana širom svijeta. To je dobro poznato onima u sektoru turizma, a najnovije istraživanje pokazuje da dobra ocijena, posebno u luksuznom smještaju, može donjeti veći prihod i do sedam evra po osobi, u odnosu na konkurenciju iz istog ranga, ali koja nema tako dobre preporuke gostiju.

Ovo pokazuje i nedavno objavljeno istraživanje u Hrvatskoj sprovedeno na uzorku od 112 hotela u toj zemlji i Crnoj Gori.

Internet je, kako se navodi, dominantan u pretraživanju i rezervaciji turističkih usluga, a pojedini „onlajn igrači” postali su danas nezaobilazan faktor u turizmu.

Među njima svakako najpoznatiji „Trip advajzer” koji je u 2015. godini imao u prosjeku mjesečno 375 miliona korisnika. Broj hotela i sličnih objekata koji su objavljeni na ovom pretraživaču povećan je za 42 odsto za tri godine i dosegao je gotovo milion objekata.

Da li se možemo stoprocentno pouzdati u informacije koje ostavljaju turisti na internetu? Odgovor stručnjaka je i da i ne.

– Iako se trude da uvedu jake sisteme zaštite, ni ovaj sektor oglašavanja, ali i rezervacija, nije imun na prevare. Komentare, navodno, mogu da ostavljaju samo korisnici smeštaja, ali moguće je i različitim načinima lažirati rejting. Ne možemo baš uvek da budemo sigurni u objektivnost jer hotelijeri koriste te mogućnosti i to nije nikakva tajna – kaže Aleksandar Seničić, direktor JUTE.

On ističe da generalno sistemi za ocijenu smještaja i rezervacije funkcionišu dobro, a onima koji se na taj način reklamiraju nudi neograničen prostor za marketing, što ne može da ponudi nijedna turistička agencija.

Ali ne treba zaboraviti da ni taj sektor oglašavanja nije imun na „sajber-kriminal” koji nigdje nije potpuno iskorenjen pa svake turističke sezone imamo slučajeve prevara čitavih grupa turista. Prošle godine, recimo, u Turskoj.

Seničić kaže da globalni sistemi poput „Bukinga” funkcionišu tako što pružaju mogućnost neograničenog reklamiranja, ali takođe naplaćuju i provizije koje nisu zanemarljive. Hotelijeri to znaju, pa najčešće ne oglašavaju ceo kapacitet nego samo nekoliko soba. Ponuda se pojačava u slučaju većeg interesovanja. Provizije su od 10 do 20 odsto.

Početkom 2000. godine u ovom segmentu došlo je do ekspanzije individualnih putovanja preko ovih sistema, posebno u sjevernoj Americi i zapadnoj Evropi.

Vremenom su i agencije sve učinile da se pojave na tom tržištu na takav način, pa su krenule da svoje oglašavanje okreću tome da turiste uvere da je bolje putovati u grupama. Osim cijene koja je niža i bezbjednosti, agencije su igrale na kratu pogodnosti kada neko drugi umjesto putnika misli o detaljima koje bi sam morao da reši ukoliko putuje u sopstvenoj režiji.

– Zato poslednjih nekoliko godina imamo drugačiji trend – putnici se masovno vraćaju agencijama. Razlog je i u tome što se u međuvremenu pojavilo mnogo servisa poput onih za prodaju avio-karata, iznajmljivanje apartmana po nerazumno niskim cenama. Mnogi putnici su upravo na ovaj način bili prevareni. Kako sajber-kriminal nigde do kraja nije rešen, teško je saznati i ko je, recimo, uzeo novac prilikom rezervacije, kaže sagovornik iz JUTE.

Kako funkcioniše odnos između ovih servisa za oglašavanje smještaja i hotela i restorana koji se odlučuju za taj vid oglašavanja.

Kako saznajemo obično se potpisuju ugovori koji definišu iznos provizije u slučaju rezervacije i dodatno se ne plaća ništa osim ukoliko hotel želi posebno mjesto na sajtu koje dodatno ističe njegovu ponudu.

Iako se smatra da smještaj koji se oglašava na ovim sistemima mora da ispuni posebne uslove, u praksi to ipak nije tako.

Na primjer objekte iz Srbije koji su se prvi pojavili na nekom od ovih sistema niko nije obišao prije početka oglašavanja. Sigurno je, kažu naši sagovornici, da postoji minimum kvaliteta smještaja ispod koga se ne ide, međutim dovoljno je pregledati ponudu i u pretraživaču staviti nižu cijenu i pogledati listu objekata koji ne obećavaju mnogo.

– Nije garancija da je ono što je na „Bukingu” obavezno besprekorno, kažu sagovornici iz sektora turizma.

Jovana Živanić, menadžer lanca Balkan hotel Garni” kaže da su onlajn servisi za ocjenjivanje vrlo važni, ako ne i ključni. Naročito za one goste koji nikada nisu bili u nekom hotelu i žele da dobiju preciznije informacije.

– Najposjećeniji je „Tripadvajzer” koji je, mislim, i najpouzdaniji. Ipak, ne možemo se 100 odsto pouzdati u sve recenzije iako broj ocjena koje gosti ostavljaju pokazuje realnu sliku nekog objekta. Ako hotel ili restoran ima veliki broj recenzija, na primer, više od 200, onda se možete pouzdati da će biti predstavljena realna slika bilo da je pozitivna ili negativna, kaže Živanić i dodaje da i lično obavezno provjerava ocjene prije nego se odluči za neki hotel. Politika online

hoteli internet izbor komentari rezervacije vazno zarada
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakRaste podrška “Breksit-u”
Sljedeći članak Sajt za nekretnine dobio podršku od 700 hiljada evra

Povezani članci

Capital teme 02 minute čitanja

Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

ENERGETIKA 02 minute čitanja

Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

25. Decembra 2025. — 15:5102 minute čitanja

Svaki komandir samostalno odlučuje o tome

Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

25. Decembra 2025. — 12:18

Tužilaštvo dvije i po godine istražuje sumnjive nabavke OC „Jahorina“  

25. Decembra 2025. — 11:55

„Eko toplane“ ucjenjuju Grad i Banjalučane

25. Decembra 2025. — 10:40

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.