Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Glavni revizor i njegova zamjenica žele da zamijene funkcije

    20. Maja 2025. — 16:01

    Radnicima „Šuma Srpske“ veće plate

    20. Maja 2025. — 14:58

    Vlada vraća pozajmicu koju je Kusturica dao „Andrićgradu“

    20. Maja 2025. — 13:52

    Dodik nezakonito produžava mandat Radukiću

    20. Maja 2025. — 10:55
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Bajatović: Nastavljamo pregovore sa Rusima o gasnom aranžmanu

    18. Maja 2025. — 13:00

    Otkriveno gasno polje u Crnom moru sa 75 milijardi kubnih metara gasa

    17. Maja 2025. — 16:39

    RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima prijeti nova arbitraža

    16. Maja 2025. — 12:49

    Petrović: Razmotrićemo ponudu “Alumine”

    15. Maja 2025. — 13:36

    Njemačka povećava donacije Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji

    19. Maja 2025. — 15:48

    Kovaču ponovo odgođeno plaćanje poreza

    19. Maja 2025. — 12:35

    ERS i RiTE „Ugljevik“ se zadužuju 45 miliona, Vlada garantuje

    19. Maja 2025. — 12:06

    Porast cijena zlata i pšenice na tržištima, nafta Brent 65 dolara

    19. Maja 2025. — 11:34

    Porast cijena zlata i pšenice na tržištima, nafta Brent 65 dolara

    19. Maja 2025. — 11:34

    Promet na Sarajevskoj berzi 603.553 KM

    15. Maja 2025. — 16:00

    Goldman Sachs prvi smanjio izglede za recesiju u SAD

    13. Maja 2025. — 16:57

    Eronet ima primedbu na zahtjev BH Telecoma za kupovinu Telemacha

    13. Maja 2025. — 10:36

    Kvadrat stana na primorju 2.328 evra

    20. Maja 2025. — 15:35

    Trešnje i jagode po rekordnim cijenama

    19. Maja 2025. — 08:00

    U Federaciji BiH će trgovine raditi 16 nedjelja godišnje?

    18. Maja 2025. — 09:56

    Kafa sve skuplja, građani kupuju manja pakovanja

    14. Maja 2025. — 09:50

    Kazne za putnike za otkopčavanje pojasa

    19. Maja 2025. — 15:01

    Raspisan poziv za učešće u postupku dodjele turističkih vaučera

    15. Maja 2025. — 08:47

    Turista i dalje manje nego prije pandemije

    14. Maja 2025. — 13:03

    Hrvatska gubi češke turiste

    13. Maja 2025. — 15:46

    Manja vrijednost prodaje, rast otkupa

    20. Maja 2025. — 12:15

    EK smanjila projekcije rasta BiH, vlasti uvećale fiskalni deficit

    20. Maja 2025. — 11:26

    Industrija tekstila, kože i obuće pred kolapsom

    20. Maja 2025. — 10:30

    Kiše u maju pogoduju usjevima

    20. Maja 2025. — 08:59
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Zbog niskog nataliteta tržište proizvoda za djecu u kolapsu

    14. Maja 2025. — 14:00

    Koliko ima i gdje se nalaze kompanije koje vrijede preko milijardu dolara?

    14. Maja 2025. — 08:17

    Kina gradi solarnu elektranu u orbiti

    12. Maja 2025. — 12:05

    Srbija: Struja u domaćinstvima pola minuta nakon ispada na mreži

    11. Maja 2025. — 14:00

    Godišnji profit Ryanaira pao na 1,61 milijardu evra

    19. Maja 2025. — 13:30

    Reno i Stelantis traže povoljnije uslove za male automobile u EU

    19. Maja 2025. — 12:23

    Milijardera sve više, finansijskih savjetnika sve manje

    19. Maja 2025. — 08:52

    Tik Tok prekršio pravila o digitalnom oglašavanju, moguća milionska kazna

    18. Maja 2025. — 12:00
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Hoteli zarađuju na komentarima gostiju

Hoteli zarađuju na komentarima gostiju

adminadmin14. Juna 2016. — 05:19Nema komentara4 minute čitanja

hoteliBEOGRAD,  Istraživanje je pokazalo da dobra ocjena koju gosti ostave na globalnim sajtovima za rezervacije, hotelima može da donese veći prihod i do sedam evra po osobi.

Onlajn reputacija, odnosno komentari turista, postaju praktično presudan faktor pri odabiru hotela i apartmana širom svijeta. To je dobro poznato onima u sektoru turizma, a najnovije istraživanje pokazuje da dobra ocijena, posebno u luksuznom smještaju, može donjeti veći prihod i do sedam evra po osobi, u odnosu na konkurenciju iz istog ranga, ali koja nema tako dobre preporuke gostiju.

Ovo pokazuje i nedavno objavljeno istraživanje u Hrvatskoj sprovedeno na uzorku od 112 hotela u toj zemlji i Crnoj Gori.

Internet je, kako se navodi, dominantan u pretraživanju i rezervaciji turističkih usluga, a pojedini „onlajn igrači” postali su danas nezaobilazan faktor u turizmu.

Među njima svakako najpoznatiji „Trip advajzer” koji je u 2015. godini imao u prosjeku mjesečno 375 miliona korisnika. Broj hotela i sličnih objekata koji su objavljeni na ovom pretraživaču povećan je za 42 odsto za tri godine i dosegao je gotovo milion objekata.

Da li se možemo stoprocentno pouzdati u informacije koje ostavljaju turisti na internetu? Odgovor stručnjaka je i da i ne.

– Iako se trude da uvedu jake sisteme zaštite, ni ovaj sektor oglašavanja, ali i rezervacija, nije imun na prevare. Komentare, navodno, mogu da ostavljaju samo korisnici smeštaja, ali moguće je i različitim načinima lažirati rejting. Ne možemo baš uvek da budemo sigurni u objektivnost jer hotelijeri koriste te mogućnosti i to nije nikakva tajna – kaže Aleksandar Seničić, direktor JUTE.

On ističe da generalno sistemi za ocijenu smještaja i rezervacije funkcionišu dobro, a onima koji se na taj način reklamiraju nudi neograničen prostor za marketing, što ne može da ponudi nijedna turistička agencija.

Ali ne treba zaboraviti da ni taj sektor oglašavanja nije imun na „sajber-kriminal” koji nigdje nije potpuno iskorenjen pa svake turističke sezone imamo slučajeve prevara čitavih grupa turista. Prošle godine, recimo, u Turskoj.

Seničić kaže da globalni sistemi poput „Bukinga” funkcionišu tako što pružaju mogućnost neograničenog reklamiranja, ali takođe naplaćuju i provizije koje nisu zanemarljive. Hotelijeri to znaju, pa najčešće ne oglašavaju ceo kapacitet nego samo nekoliko soba. Ponuda se pojačava u slučaju većeg interesovanja. Provizije su od 10 do 20 odsto.

Početkom 2000. godine u ovom segmentu došlo je do ekspanzije individualnih putovanja preko ovih sistema, posebno u sjevernoj Americi i zapadnoj Evropi.

Vremenom su i agencije sve učinile da se pojave na tom tržištu na takav način, pa su krenule da svoje oglašavanje okreću tome da turiste uvere da je bolje putovati u grupama. Osim cijene koja je niža i bezbjednosti, agencije su igrale na kratu pogodnosti kada neko drugi umjesto putnika misli o detaljima koje bi sam morao da reši ukoliko putuje u sopstvenoj režiji.

– Zato poslednjih nekoliko godina imamo drugačiji trend – putnici se masovno vraćaju agencijama. Razlog je i u tome što se u međuvremenu pojavilo mnogo servisa poput onih za prodaju avio-karata, iznajmljivanje apartmana po nerazumno niskim cenama. Mnogi putnici su upravo na ovaj način bili prevareni. Kako sajber-kriminal nigde do kraja nije rešen, teško je saznati i ko je, recimo, uzeo novac prilikom rezervacije, kaže sagovornik iz JUTE.

Kako funkcioniše odnos između ovih servisa za oglašavanje smještaja i hotela i restorana koji se odlučuju za taj vid oglašavanja.

Kako saznajemo obično se potpisuju ugovori koji definišu iznos provizije u slučaju rezervacije i dodatno se ne plaća ništa osim ukoliko hotel želi posebno mjesto na sajtu koje dodatno ističe njegovu ponudu.

Iako se smatra da smještaj koji se oglašava na ovim sistemima mora da ispuni posebne uslove, u praksi to ipak nije tako.

Na primjer objekte iz Srbije koji su se prvi pojavili na nekom od ovih sistema niko nije obišao prije početka oglašavanja. Sigurno je, kažu naši sagovornici, da postoji minimum kvaliteta smještaja ispod koga se ne ide, međutim dovoljno je pregledati ponudu i u pretraživaču staviti nižu cijenu i pogledati listu objekata koji ne obećavaju mnogo.

– Nije garancija da je ono što je na „Bukingu” obavezno besprekorno, kažu sagovornici iz sektora turizma.

Jovana Živanić, menadžer lanca Balkan hotel Garni” kaže da su onlajn servisi za ocjenjivanje vrlo važni, ako ne i ključni. Naročito za one goste koji nikada nisu bili u nekom hotelu i žele da dobiju preciznije informacije.

– Najposjećeniji je „Tripadvajzer” koji je, mislim, i najpouzdaniji. Ipak, ne možemo se 100 odsto pouzdati u sve recenzije iako broj ocjena koje gosti ostavljaju pokazuje realnu sliku nekog objekta. Ako hotel ili restoran ima veliki broj recenzija, na primer, više od 200, onda se možete pouzdati da će biti predstavljena realna slika bilo da je pozitivna ili negativna, kaže Živanić i dodaje da i lično obavezno provjerava ocjene prije nego se odluči za neki hotel. Politika online

hoteli internet izbor komentari rezervacije vazno zarada
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakRaste podrška “Breksit-u”
Sljedeći članak Sajt za nekretnine dobio podršku od 700 hiljada evra

Povezani članci

FINANSIJE 12 minute čitanja

Banke u Srpskoj za pola godine zaradile 127 miliona KM

Capital teme 112 minute čitanja

Vidović: Strane ambasade vrše pritisak da se gase računi 

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Glavni revizor i njegova zamjenica žele da zamijene funkcije

20. Maja 2025. — 16:0103 minute čitanja

Mandat im je istekao u aprilu ove godine

Radnicima „Šuma Srpske“ veće plate

20. Maja 2025. — 14:58

Vlada vraća pozajmicu koju je Kusturica dao „Andrićgradu“

20. Maja 2025. — 13:52

Dodik nezakonito produžava mandat Radukiću

20. Maja 2025. — 10:55

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Portal Capital je član Journalism Trust Inicijative

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti