TOKIO, Kompanija “Honda”, drugi po veličini japanski proizvođač automobila, već osam mjesec drži vodeću poziciju u prodaji putničkih vozila sa njenim obnovljenim kompaktnim modelom “fit”, prenosi agencija Blumberg.
Prodaja modela “fit” porasla je čak 77 procenata u junu, u odnosu na minulu godinu, na oko 15.600 komada, objavilo je Udruženje japanskih prodavaca automobila.
“Tojotin” model “korola” našao se na drugom mjestu, sa prodatih 12.930 komada, dok se njen kompaktni “vic” zauzeo treću poziciju sa isporučenih 9.854 komada.
Velika potražnja za “fitom” i novim mini-kombijem “frid” doprinjela je povećanju domaće prodaje “Honde”, ne računajući mini-automobile, za 4,1 odsto prošlog mjeseca.
Najnovija verzija vozila “fit”, uvedena u oktobru, pomogla je “Hondi” da okonča četiri godine vladavine “Tojotinog” auta “korole” kao najprodavanijeg modela u godini koja je okončana 31. marta.
U junu je “Tojota” imala pet modela među 10 najprodavanijih vozila u Japanu, a “Honda” i “Nisan” po dva. Sa liste 10 najboljih je ispao “Mazdin” kompaktni auto “demio.”
Prodaja automobila u Japanu prošlog mjeseca smanjena je 3,6 odsto, zbog rasta cijene goriva i hrane, što je umanjilo izdatke za nova vozila, smatra udruženje dilera.
“Suzukijev” automobil “vagon R” bio je najbolje prodavano mini-vozilo prošlog mjeseca. Kompanija je prodala nešto više od 17.000 tih modela, 14 odsto više nego u istom lajnskom mjesecu. U grupu mini-automobila su vozila čiji motor nije veći od 0,66 litara.