BANJALUKA – Ako su se neki vozači u Srpskoj ponadali da će moći da računaju na jeftine polovne dizelaše iz uvoza kada je najavljeno pooštravanje eko-standarda u Njemačkoj, glavnom izvozniku automobila u BiH – od toga neće biti ništa, kažu dileri “polovnjaka”.
U preduzećima kažu da je BiH “zadnja rupa na svirali” što se toga tiče. Vozači su takođe skeptični.
– Ne vjerujem da hoće. Jer se kod nas od toga pravi biznis i mora neko da zaradi.
– Mislim da će se riješiti nekvalitetnih auta koji su dostigli neke godine, pa će nama naravno prebaciti, i nama ništa drugo ne preostaje nego da kupimo to.
– Sigurno da su to starija vozila koja imaju već veliku pređenu kilometražu i godište, a opet, sve je vezano sa kupovnom moći ovog područja, odgovaraju anketirani vozači.
Ulaz u većinu njemačkih gradova će od sljedeće godine biti zabranjen za dizelaše koji ne ispunjavaju “Evro 6” normu, pa će većina njih da završi na tržištima Balkana, Azije i Afrike. Trgovci uvjeravaju – mi smo malo i siromašno tržište, na kojem nema kupaca za te dizelaše, tako da se cijene neće značajno mijenjati. U Centru za motorna vozila tvrde da škart, ipak, nećemo uvoziti.
“Njemačka se definitivno rješava vozila koja više zagađuju okolinu. Ta vozila će se dobrim dijelom naći na našem tržištu. Sva vozila koja su korišćena, prilikom dolaska u BiH moraju ispunjavati norme, Evro 4 standard, tako da smo sa te strane zaštićeni”, rekao je Drago Talijan, direktor Centra za motorna vozila.
Posljednjih nekoliko godina, uvoz vozila u BiH je u blagom porastu. Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje, više od 80 odsto automobila koje uvezemo svake godine je već korišteno. ATV