BANJALUKA, Banjalučki Aerodrom dobio je još dva mjeseca roka da ispravi tehničke nedostatke da ne bi ostao bez međunarodne licence za rad.
Trenutni tehnički nedostaci na banjalučkom Aerodromu su evidentirani još ranije i trebalo je da se otklone do 20. juna, ali nije riješen hronični problem nedostatka sredstava s kojim se godinama suočava jedini aerodrom u Srpskoj.
ac
Nadležni su ipak uspjeli da „kupe” dodatno vrijeme i prolongiraju izvršenje obaveza prema međunarodnim standardima u aviosaobraćaju do sredine avgusta.
Početkom tog mjeseca očekuje se dolazak međunarodne kontrole i do tog roka u banjalučkom Aerodromu moraju uraditi sve ono što nisu za proteklu godinu, pa i više dana.
I dalje je jedan od najteže izvodljivih zadataka proširenje staze uz pistu, za dodatnih 70 metara, ali je teško izvodljiv budući da ta zemlja nije u njihovom vlasništvu, a za otkup nemaju sredstava bez nove intervencije iz entitetskog budžeta.
U nalazima inspekcije ukazano je i na potrebu da se dogradi, pomjeri i zamjeni dio zaštitne ograde, pojača bezbjednost i kupe novi aparati.
Ministarstvo saobraćaja i veza je zahtjev Aerodroma dostavilo Savjetu za razvoj RS kako bi im odobrili 3,4 miliona maraka neophodnih sredstva za spomenute radove, ali vremena do dolaska nove inspekcije je sve manje.
Grant iz entitetskog budžeta za banjalučki Aerodrom na godišnjem nivou iznosi oko 900.000 maraka, a već se interevenisalo ranijih godina da ne bi izgubili međunarodnu dozvolu zbog moguće sudske blokade računa.
Aerodrom Banja Luka već odavno je u finansijskim problemima, umjesto prihoda projektuje gubitke, a jedina aktivna aviolinija je do Ciriha, koju održava BH Airlines.
Ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović je ranije obećavao pomoć Vlade Srpske da bi se spriječilo zatvaranje aerodroma. I on je priznao da je mnogo teže dobiti međunarodnu licencu nego produžavati rok njene važnosti na banjalučkom Aerodromu. Fena