ŠTOKHOLM, Švedski lanac odjeće H&M pokrenuo je inicijativu za prikupljanje stare odjeće. ‘H&M svjesno – za više održivosti i u modi’ – glasi slogan ove modne kuće koja je posebno popularna među mladima. Čist marketing, kažu kritičari.
Kupci švedskog modnog lanca H&M od sredine februara mogu u prodavnice ove modne kuće da donose stare stvari od tekstila. Zauzvrat dobijaju kupon za popust na nove stvari. Ova akcija se sprovodi širom svijeta, a u Njemačkoj je trenutno uključeno 80 filijala.
U H&M može da se donosi odjeća svih firmi, i u svakom stanju, može i pocijepana. “Mi želimo da činimo nešto dobro za životnu sredinu”, kažu u ovoj modnoj kući.
Od starog – novo
Svake godine tone tekstila se baca u smjeće i završava na deponijama. Međutim i do 95 odsto ovih odjevnih predmeta može ponovo da se nosi ili da se reciklira, kažu u H&M. “Mi našim kupcima želimo da ponudimo jednostavan način da se otarase svoje stare odjeće. Dugoročno, imamo viziju da od starog ponovo napravimo novo”, rekla je portparolka H&M. Agencije