ŠANGAJ, Američka kompanija “Hevlet pakard” (HP) danas je objavila izvinjenje i produžila je garanciju za određene modele laptopova nakon što je Kina pokrenula istragu nakon pritužbi kupaca o pokvarenim proizvodima.
U saopštenju “HP” navodi se da kompanija blisko sarađuje sa kineskom administracijom za kvalitet kako bi bili sigurni da će biti uvažene žalbe mušterija na određene tipove laptopova.
Kineska administracija istražuje pritužbe koje je podnijelo 60 korisnika laptopova koji tvrde da su određeni modeli pokvareni.
“`HP` se izvinjava svojim kupcima i žali zbog neprijatnosti. `HP` sprovodi prošireni program za brigu o kupcima u Kini određenih modela laptopova `Paviljon` i `Kompak presario`”, ističe se u saopštenju.
Prema riječima advokata Đijang Suhua, više od 500 kupaca laptopova “HP” kontaktiralo je svoje advokate, uz tvrdnje da su računari pokvareni.
Većina žalbi, koje datiraju i iz 2007. godine, usmjerene su na pregrijavanje grafičkih kartica i problemima sa monitorima.
Suhua je istakao da je do sada samo 60 žalbi uspješno podneseno agenciji zaduženoj za kontrolu kvaliteta.
Kina ima detaljna pravila o povlačenju automobila, hrane, igračaka i lijekova sa tržišta, ali tek treba da utvrdi zakon o povlačenju pokvarenih proizvoda – poput elektronskih uređaja i kućnih aparata.