BEOGRAD, Kompanija Henkel objavila je da je zabilježila u drugom kvartalu rast prodaje od 1,9 odsto na 4.286 milijarde evra.
Korigovani operativni profit je povećan za 8,2 odsto, na 660 miliona evra, a korigovana EBIT marža je povećana za 0,9 odsto, na 15,4 odsto, izjavio je izvršni direktor Henkela Kasper Rorsted.
Dvocifren rast korigovanog prinosa po prioritetnoj akciji, uvećan je za 10,3 odsto a na tržištima u razvoju, zabilježen je novi rekord rasta prodaje na tržištima u razvoju od 45 odsto.
Finansijski rezultat kompanije Henkel se poboljšao za 18 miliona evra, na 27 miliona evra, uglavnom usljed bolje neto finansijske pozicije i boljih rezultata zaštite od kursnog rizika.
Zabilježen prihod od prodaje iznosio je 14,2 odsto, u odnosu na 13,9 odsto koliko je iznosio u istom tom periodu prošle godine. Organska prodaja, koja isključuje uticaj strane razmjene i akvizicije, porasla je za četiri odsto.
Rorsted je ukazao da su sva tri poslovna sektora doprinijela solidnom učinku: deterdženti i kućna hemija zabilježili su snažan rast organske prodaje od 5,8 odsto; kozmetika od 2,8 odsto, a adhezivi rast od 3,6 odsto u odnosu na isti period prošle godine.
Predsjednik kompanije Henkel za centralnu i istočnu Evropu, Ginter Tumser rekao je da je poslovni zamah bio zadovoljavajući, ali da je tržišni razvoj i dalje bio težak, a rast nije mogao da dostigne prošlogodišnji nivo.
Rast prodaje kompanije Henkel CEE u drugom kvartalu je bio u rasponu srednje jednocifrene vrijednosti, a došlo je i do blago neproporcionalnog porasta prihoda. Tanjug