Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    SDS-ov poslanik ulazi u novi biznis

    14. Augusta 2025. — 15:35

    BiH na uvoz banana, jabuka i paradajza potrošila 70 miliona KM

    14. Augusta 2025. — 13:39

    Voda u internatu od 10 miliona maraka, MUP tužio izvođača

    14. Augusta 2025. — 11:39

    Agencija priznala da se javnim nabavkama bave mešetari

    13. Augusta 2025. — 16:18
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Buljubašić: Rudnici koji ne proizvode dogovoreno ne mogu očekivati podršku EP BiH

    10. Augusta 2025. — 14:00

    Crna Gora traži investitore za izgradnju solarnih elektrana

    6. Augusta 2025. — 08:17

    OPEC+ povećao kvote za proizvodnju nafte

    4. Augusta 2025. — 12:23

    Mitrofanova: Prestanak kupovine ruskog gasa rizik za ekonomiju Bugarske

    2. Augusta 2025. — 10:00

    Inspektori zapečatili više od 400 objekata u FBiH

    14. Augusta 2025. — 14:52

    Počinje isplata boračkog dodatka

    14. Augusta 2025. — 13:43

    EBRD odobrila Ukrajini kredit od 500 miliona eura za nabavku gasa

    14. Augusta 2025. — 12:50

    Na Banjalučkoj berzi “prebijeno” skoro 140 miliona KM

    14. Augusta 2025. — 08:50

    Na Banjalučkoj berzi “prebijeno” skoro 140 miliona KM

    14. Augusta 2025. — 08:50

    Promet nešto veći od 17.000 KM

    13. Augusta 2025. — 13:52

    Direktor Cibone postao suvlasnik Sarajevske berze

    13. Augusta 2025. — 09:03

    Ford ulaže pet milijardi dolara i okreće se električnim vozilima

    12. Augusta 2025. — 16:02

    BiH na uvoz banana, jabuka i paradajza potrošila 70 miliona KM

    14. Augusta 2025. — 13:39

    BiH povećala razmjenu sa skoro svim partnerima

    13. Augusta 2025. — 10:02

    Cijene hrane na najvišem nivou u posljednjih godinu i po

    12. Augusta 2025. — 09:00

    Povučen laserski pokazivač sa oblikom ključa za vozilo

    11. Augusta 2025. — 11:35

    U Tuzlanskom kantonu samo jedan licencirani turistički vodič

    11. Augusta 2025. — 14:00

    Kriza u ugostiteljstvu Srpske: Mladi masovno odlaze na Jadran

    11. Augusta 2025. — 09:00

    Banjaluku za pola godine posjetilo više od 61.000 turista

    10. Augusta 2025. — 08:07

    Hrvatsku u julu posjetilo 4,6 miliona turista

    9. Augusta 2025. — 11:56

    Vlada FBiH utvrdila koji poslodavci će dobiti finansijsku pomoć

    14. Augusta 2025. — 11:18

    Za 15 dana u BiH propala 122 preduzeća (SPISAK)

    13. Augusta 2025. — 14:38

    Vanredna revizija u namjenskoj industriji FBiH

    12. Augusta 2025. — 13:59

    Njemačka više trguje sa Srbijom i Hrvatskom nego sa Rusijom

    12. Augusta 2025. — 08:06
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    U Njemačkoj ste bogati ako imate ovu platu

    9. Augusta 2025. — 16:06

    Koliki porez plaćaju naši najuspješniji sportisti

    7. Augusta 2025. — 12:36

    Beč pronašao rješenje za problem sa trotinetima

    6. Augusta 2025. — 16:00

    Norvežani razvili skener koji otkriva “ćelave gume”

    5. Augusta 2025. — 16:16

    Indeks Tokijske berze Nikkei dostigao istorijski maksimum

    13. Augusta 2025. — 15:34

    Gigant star 133 godine pred gašenjem: Grca u dugovima

    13. Augusta 2025. — 12:25

    Musk prijeti tužbom Appleu

    13. Augusta 2025. — 08:02

    Tramp ponovo odgodio uvođenje carina na kinesku robu

    12. Augusta 2025. — 10:45
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Hamidović: BiH će zahvatiti talas poskupljenja zbog blokade Sueckog kanala

Hamidović: BiH će zahvatiti talas poskupljenja zbog blokade Sueckog kanala

Bojana NinkovicBojana Ninkovic1. Aprila 2021. — 11:06Nema komentara4 minute čitanja
Foto: Play team agency

SARAJEVO- Nakon više od sedam dana, Suecki kanal je odblokiran za prolazak brodova sa robom, ali ovaj zastoj je već prouzrokovao velika kašnjenja u distribuciji robe, ali i poskupljenja nafte i mnogih drugih proizvoda. Gubici koji su nastali će se tek sabirati, ali i informacije koje su sve posljedice ovog zastoja.

Foto: Play team agency

Direktor kompanije cargo-partner Sanjin Hamidović dao nam je odgovore na neka od ključnih pitanja kada je u pitanju ovaj problem, koji je uticao i na distribuciju robe i u Bosni i Hercegovini i u regionu.

Da li postoje realne procjene na koje sve grane će uticati zastoj prouzrokovan blokadom Sueckog kanala?

Da bismo imali širu sliku, potrebno je da krenemo sa statistikom. 30 % ukupnog kontejnerskog saobraćaja dnevno prolazi kroz Suecki kanal, a 10 % ukupne svjetske trgovine se odvija ovom transportnom rutom. Na brodu Ever Given, te drugim brodovima koji čekaju na prolaz kroz kanal, nalaze se različite vrste roba – od nafte preko roba široke potrošnje, pa do hrane, odnosno lako kvarljivih proizvoda. Još uvijek ne znamo tačno, ali je prilično sigurno da će sve grane industrije i privrede biti manje ili više pogođene, te da će cijene mnogih proizvoda i usluga biti povećane.  Ovoj pretpostavci ide u prilog i činjenica da je cijena nafte porasla odmah po objavi informacije o blokadi.

Da li je evidentirano koja roba kasni za uvoz u BiH i zemlje regiona?

Veliki broj domaćih i regionalnih privrednika koji se bave različitim djelatnostima, snabdijeva se iz Kine, i to robama širokog spektra. U tom kontekstu, možemo očekivati deficite različitih vrsta robe – od sirovina za proizvodnju, preko elektro opreme, pa do prehrambenih proizvoda. Veliki problem i brigu svima predstavljaju lako kvarljive robe i robe sa kraćim rokom trajanja, koje također čekaju svoj red na prolaz kroz Suecki kanal. Veoma je važno napomenuti da ova situacija nije uticala samo na uvoz. Kašnjenja se očekuju i za izvozne pošiljke prema Dalekom Istoku.

Može li se napraviti procjena, kada bi tačno roba koja kasni mogla stići na odredište?

Na žalost, pomorski transport je takav da se nikada ne može napraviti tačna procjena dolaska pošiljke na odredište, naročito u vanrednim okolnostima kakva je ova. Kao što znamo, uloženi su veliki napori i nakon više od 7 dana, kanal je odblokiran, ali će trebati vremena da se saobraćaj kroz isti normalizira. Neki brodari su odmah svoje brodove preusmjerili na dužu i jedinu alternativnu rutu – preko Rta dobre nade, što znači produženje tranzitnog vremena za oko 7 do 9 dana. Budući da je na prolaz kroz kanal čekalo nekoliko stotina brodova, još uvijek ne znamo kojom dinamikom će se vršiti prolazak istih, a samim tim i njihov dolazak na odredišta.

Na koji način je cargo-partner pomogao  svojim klijentima u ovoj situaciji?

Na primjeru blokade Sueckog kanala, možete vidjeti kako se tokom transporta lako mogu desiti  neočekivane situacije koje dovode do poremaćaja u lancima snabdijevanja na globalnom nivou. Mi, pri tom mislim na cargo-partner grupaciju, kao kompaniju koja uvijek pokušava ići korak ispred i djelovati proaktivno, svojim klijentima smo obezbjedili moguća alternativna rješenja u vidu željezničkog i avionskog transporta. Željeznički transport robe je opcija koja je troškovno povoljnija od zračnog prijevoza i ima tranzitno vrijeme koje je do 50% kraće od pomorskog. Za izuzetno hitne pošiljke nudimo sedmične čarter usluge iz Kine i Hong Konga do srednje Europe, kako bismo pomogli našim kupcima da ispune i najkraće rokove isporuke. Zbog očekivanih zagušenja u europskim lukama, u narednim sedmicama očekujemo povećan broj zahtjeva za zračnim i željezničkim transportom robe. Također bih dodao da pomno pratimo situaciju, te da smo u intenzivnom kontaktu sa brodarima, kako bismo svoje kupce mogli promptno informirati o najnovijim zbivanjima.

Da li je bilo omogućeno praćenje pošiljki i na koji način?

Da bismo pomogli našim kupcima da efikasnije planiraju svoje lance snabdijevanja, nudimo mogućnost praćenja FCL-punih kontejnerskih pošiljki pomoću usluge Intelligent Container Tracking. Na taj način naši kupci mogu vidjeti gdje se tačno nalaze njihovi kontejneri i u slučaju nekih odstupanja brzo reagirati, kako bi svoje lance snabdijevanja prilagodili trenutnoj situaciji.

Postoji li opasnost  blokade određenih luka zbog većeg priliva pošiljki?

Kao što sam ranije pomenuo, na prolaz kroz kanal  čekalo je nekoliko stotina brodova i sigurno je da ćemo imati velike gužve u odredišnim lukama, a samim tim i zakrčenja.

Da li će biti nestašice kontejnera za distribuciju robe, imajući u vidu da ih je dosta trenutno u upotrebi na ovoj spornoj relaciji?

Blokiranje Sueckog kanala, kao vitalne poveznice između europskog i azijskog kontinenta, uzrokovat će domino efekt. Pored neželjenih posljedica, poput prolongiranog tranzitnog vremena, poskupljenja nafte i drugih proizvoda, ova situacija će posljedično dovesti i do kašnjenja u transportu opreme nazad prema Aziji. To  znači ponovno suočavanje kako sa nestašicom transportne opreme, tačnije, brodskih kontejnera, tako i sa poremećajima u globalnim lancima snabdijevanja.

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
poskupljenje sanjin hamidović suecki kanal
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakIsplaćeno više od tri miliona KM podsticaja u poljoprivredi
Sljedeći članak Još pola miliona maraka za put Podgradci – Mrakovica

Povezani članci

Capital teme 03 minute čitanja

Uvoz zlata, satova i parfema u BiH premašio 107 miliona KM

Capital teme 54 minute čitanja

Đokić: Kinezi odobrili kredit za HE „Bistrica“

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

SDS-ov poslanik ulazi u novi biznis

14. Augusta 2025. — 15:3502 minute čitanja

Đurić u postojećem objektu planira proizvoditi folije od sitno mljevene reciklirane PET plastike. 

BiH na uvoz banana, jabuka i paradajza potrošila 70 miliona KM

14. Augusta 2025. — 13:39

Voda u internatu od 10 miliona maraka, MUP tužio izvođača

14. Augusta 2025. — 11:39

Agencija priznala da se javnim nabavkama bave mešetari

13. Augusta 2025. — 16:18

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti