MAJAMI, Što je naziv neke kompanije traženiji na “Guglu”, to će više biti trgovano nejnim akcijama, pokazalo je istraživanje sprovedeno na Univerzitetu u Majamiju.
To, međutim, ne znači da će vrijednost tih akcija i rasti, zaključili su istraživači.
“Ako je naziv jedne kompanije jedan od najtraženijih pojmova na ‘Guglu’, sljedeće sedmice će se dionicama te firme mnogo više trgovati nego onim akcijama čija kompanija nije tražena na Internetu”, saopštio je vođa istraživanja Nil Džonson.
Ovakvi rezultati mogli bi mnoge natjerati da se služe upravo “Guglom” kako bi trgovali akcijama. Međutim, istraživači ne preporučuju tako nešto.
“Istraživanje je pokazalo da su trgovanje dionicama i broj pretraga na ‘Guglu’ povezani, ali ne postoji nikakva povezanost između Interneta i cijene akcija. Ona se, ipak, kreira prema zakonima tržišta”, rekao je Džonson i dodao da rezultati istraživanja stručnjaka iz Majamija mogu samo nagovjestiti kojim će se akcijama trgovati, a ne i hoće li njihova cijena rasti ili padati. Tanjug