LONDON, Internetska kompanija “Gugl” počela je da primjenjuje novu politiku o privatnosti korisnika, uprkos upozorenjima iz EU da bi time mogla da prekrši evropske zakone.
U skladu sa uvedenim izmjenama, podaci koje sakupi jedan “Guglov” servis mogu biti podijeljeni sa drugim platformama ovog giganta, uključujuči “Jutjub”, “Dži mejl” i “Bloger”.
“Gugl” navodi da će novi pravilnik omogućiti davanje preciznijih rezultata prilikom pretraživanja interneta. Regulatori u Francuskoj izrazili su sumnju u legalnost ovog poteza i pokrenuli istragu na evropskom nivou.
“Gugl” je ujedinio pravilnike o privatnosti za 60 svojih individualnih veb-sajtova u zajedničku politiku na svim svojim servisima.
To znači da se podaci o pretraživanju interneta koje korisnik obavi kada je prijavljen na “Gugl” mogu koristiti na svim veb-sajtovima ove kompanije, prenio je Bi-Bi-Si.
Ukoliko se korisnik odjavi iz “Guglovih” servisa, to će umanjiti količinu podataka koju kompanija sakuplja, ali će ostaviti anonimni trag, koji zapisuju i mnogi drugi veb-sajtovi.
Francuska uprava za zaštitu podataka saopštila je juče da njena “preliminarna analiza pokazuje da nova politika `Gugla` ne zadovoljava zahtjeve Evropske direktive o zaštiti podataka”.
Francuska agencija je na svom veb-sajtu takođe ukazala na to da je objašnjenje “Gugla” o tome kako će da koristi podatke previše maglovito i teško za razumijevanje “čak i za profesionalce obučene za pitanja privatnosti”.
“Guglov” globalni savjetnik za pitanja privatnosti Piter Flajšer saopštio je da je kompanija spremna da odgovori na sve primjedbe francuske agencije.
“Kao što smo rekli nekoliko puta prošle sedmice, iako se naša politika o privatnosti mijenja od 1. marta, naša posvećenost principima privatnosti je snažna, kao što je uvijek bila”, rekao je Flajšer.
Kompanija je odbacila zahtjev agencije da odgodi primjenu novih pravila, a svi korisnici “Guglovih” servisa automatski su od ponoći obuhvaćeni novom politikom.