LJUBLJANA, U prvom kvartalu 2013, Grupa Mercator je ostvarila 658.417 hiljada evra neto prihoda od prodaje, što je 2,6 odsto manje nego u istom periodu prošle godine.
Kako se navodi u saopštenju, u ovom periodu, Grupa Mercator je ostvarila stabilizaciju tržišnog učešća u Sloveniji i Hrvatskoj, a rast na tržištima Srbije i Bosne i Hercegovine. Grupa je uspješno nastavila proces racionalizacije troškova i postigla smanjenje troškova, koje je veće od planiranog. Usljed strukturnih promjena i otežanih ekonomskih uslova na tržištima na kojima posluje, Mercator je poslovao sa maržom koja je bila niža od planirane. Preostali projekti koji su navedeni u dugoročnom strateškom planu realizovani su prema rasporedu. Grupa Mercator je u prvom kvartalu 2013. godine zabilježila neto gubitak od 8.634 hiljada evra, što je u okviru usvojenog godišnjeg plana.
Negativan rast BDP-a, kontinuirano nepovoljni ekonomski uslovi poslovanja, negativni trendovi na strani potrošnje kao i otežani uslovi dobijanja finansijskih sredstava u prvom kvartalu ove godine, negativno su uticali na poslovanje cijele Grupe Mercator. Prvi kvartal 2013. Grupa je završila sa negativnim poslovnim rezultatom od – 8.634 hiljade evra. Čist gubitak predviđen za dati period je – 7.729 hiljada evra, dok je manji nego u istom periodu prošle godine kada je iznosio -9.098 hiljada evra.
„Poslije godina pada tržišnog učešća, odličnim operativnim mjerama smo stabilizovali tržišno učešće, a na pojedinim tržištima i poboljšali. Uspješno nastavljamo stabilizaciju poslovanja kroz racionalizaciju troškova i fokusiranje na osnovnu djelatnost na strateškim tržištima u regionu, kao i mjerama za poboljšanje poslovanja kroz jačanje naše konkurentske prednosti. Tako smo u prvom kvartalu ove godine premašili vrijednost planirane racionalizacije troškova. Strateške mjere, koje su definisane dugoročnim strateškim planom, takođe se realizuju prema rasporedu. Negativni poslovni rezultati Grupe Mercator u prvom kvartalu ove godine predviđeni su u poslovnim planovima za navedeni period. Svjesni smo da zbog nepovoljne makroekonomske situacije i složenosti procesa restruktuiranja, pozitivni efekti mjera ne mogu da se ostvare u kratkom roku. Daljim mjerama nastavićemo sa procesom restruktuiranja, a pripremamo i nove mjere kao odgovor na zaoštrenu ekonomsku situaciju i zato vjerujem da će rezultati naših napora biti vidljivi do kraja godine i računamo da ćemo poslovati sa pozitivnim rezultatom“, izjavio je Toni Balažič, predsjednik Grupe Mercator.
Grupa Mercator je sprovođenjem mjera u oblasti tržišnog komuniciranja, upravljanja nekretninama (imovinom), troškovnom racionalizacijom i upravljanjem dugoročnom finansijskom strukturom uspjela da ograniči negativne efekte trenutne ekonomske situacije. Strateške mjere koje su definisane dugoročnim strateškim planom, sprovode se prema rasporedu. Tako se Grupa Mercator povukla sa tržišta Albanije, a pored toga optimizovala broj zaposlenih u skladu sa planom. Takođe je postignuta stabilizacija tržišnog učešća, porast broja korisnika Pika kartice i jačanje percepcije konkurentskih prednosti kod potrošača, kroz širinu ponude i veliki izbor domaćih proizvoda, ljubaznost osoblja i kvalitet svježih proizvoda.
Grupa Mercator će nastaviti sa svojom politikom racionalizacije troškova u svim segmentima i strateškog restruktuiranja. Nepovoljni ekonomski uslovi uticaće na dalje prilagođavanje tržišnih aktivnosti. Iznad svega, prilagođavanje prodajnih formata i stvaranje prave ponude za zadovoljavanje dnevnih potreba potrošača, sa naglaskom na lokalnim proizvodima koje kupci kupuju, dalji razvoj trgovačke marke, nadogradnju sistema Pika kartice koja omogućava korisnicima dodatne pogodnosti i uštede.