ATINA, Grčka je odlučila da dozvoli eksploataciju u reklamne svrhe svojih poznatih arheoloških spomenika i nalazišta, uključujući i Akropolj.
Ova inicijativa grčkog ministarstva kulture je oštro kritikovana u dijelu javnosti i među arheolozima koji je smatraju svetogrđem.
Odluka o “komercijalizaciji” Akropolja, donijeta u trenutku kada prezadužena Grčka pokušava da napuni javnu kasu, dio je odredbi koje imaju za cilj da “olakšaju” pristup grčkom kulturnom nasljeđu i time poboljšaju njegovu promociju, navode u ministarstvu.
Prikupljena sredstva biće namijenjena Fondu za zaštitu i održavanje arheoloških resursa.
Do sada je samo nekolicina ljudi, među kojima su kanadska rediteljka grčkog porijekla Nia Vardalos i američki Frensis Ford Kopola, imali priliku da snimaju na Akropolju, dok su snimanja i fotografisanja spomenika u reklamne svrhe bili strogo zabranjeni.
Ministarstvo kulture je u svom cirkularnom pismu iz decembra 2011. utvrdilo pravila iznajmljivanja arheoloških lokaliteta, uključujući cijenu od 1.600 evra na dan za profesionalno snimanje na Akropolju.
Želeći da napomene da će njegova glavna briga i dalje biti da zaštiti nacionalno kulturno blago, ministarstvo ističe da će za “iznajmljivanje” ovih lokaliteta biti potrebno ispuniti niz uslova.
Nedavno je bivši zamjenik ministra Gerasimos Giakumatos izjavio da Akropolj i druga arheološka nalazišta u Grčkoj treba rentirati kako bi se ublažila dužnička kriza. Ideja bivšeg zamjenika ministra je odmah naišla na oštre kritike lokalnih medija i javnosti. Tanjug