BANJALUKA – Grad Banjaluka prodao je u posljednje četiri godine 34 garaže za ukupno 423.000 maraka. Dio onih koji su ih kupili, odmah nakon okončanja procedure je krenuo da ih preprodaje po dvostruko većoj cijeni.
Zbirna površina pomenutih garaža iznosi 592 kvadrata, što kada se uzme u obzir ukupna cijena, pokazuje da je Grad prodao ove nekretnine po prosječnoj cijeni nešto većoj od 700 KM po kvadratu.
Zanimljivo, kao sve češći kupac garaža pojavljuje se Boško Lukajić koji ih preko profila „Lukajić-travel & transport agency” iz Laktaša preprodaje.
Podsjećamo, vlasnik ove agencije je Željko Lukajić, prevoznik poznat po panoramskom busu, a koji je nedavno zaplijenio gradsko pauk vozilo.
On je prve dvije garaže kupio krajem 2022. godine. Prvu, površine 21 kvadrat u Kolubarskoj ulici platio je 20.608 KM, a drugu od 20 kvadrata u ulici Patrijarha Arsenija Čarnojevića dobio je za cijenu od 17.378 KM.
Nadalje, Krajem prošle godine on uzima još četiri garažna mjesta, od čega su tri tri u ulici Jug Bogdana na Starčevici.
Za dvije, površine od 11 i 13 kvadrata je izlicitirao cijenu od po 13.678 maraka, dok je jednu od 11 kvadrata platio 14.106 maraka.
Kupio je i garažu u ulici Manastira Gračanice od 10 kvadrata koju je platio nepunih 14.000 KM.
Većinu tih garaža su prodali ili prodaju na popularnom sajtu za oglašavanje OLX, ali za značajno veći iznos.
Primjera radi, gore pomenute garaže se nude u prosjeku po cijeni od 25.000 maraka.
Naravno, to je njihovo pravo koje im niko i ne osporava, ali se svakako postavlja pitanje da li Grad svoju imovinu daje ispod cijene i da li bi mogao uzeti više novca.
Ekonomista i vlasnik preduzeća „Havrex“ koje se bavi nekretninama Zoran Pavlović ocjenjuje da je Grad generalno loš domaćin, zbog čega ne može da traži više novca za nekretnine koje su prilično zapuštene , a da sa druge strane nema kapaciteta da se ozbiljnije bavi ovom tematikom.
On takođe smatra da bi stanari u zgradama gdje se garaže prodaju trebali imati pravo preče kupovine.
„One bi prvo trebale da se ponude korisnicima, a tek ukoliko ne bude zainteresovanih da se prodaju ostalima na tržištu i to da se prethodno odrede zone i drugi vrijednosni elementi na osnovu kojih bi se odredila cijena“, kaže on.
Prema njegovim riječima, cijena garažnog prostora se u Banjaluci kreće u zavisnosti od stanja objekta i lokacije od 700 pa i preko 2.000 KM.
„Dosta se olako sve krčmi. Garaže bi mogle da se preurede i u male poslovne prostore pa da se tako prodaju, ali je to očigledno veliki posao za gradsku administraciju“, zaključio je Pavlović.
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Gledam fotografiju i zaključujem da pješaci pored trotoara ipak moraju hodati kolovozom.
Dotični je pokupovao još nekoliko garaža u ulicama pored te na slici (Jug Bogdana). To se moglo vidjeti jer je na te garaže postavio oglase da prodaje ili iznajmljuje garaže, i svi su bili napravljeni po istom šablonu. Kasnije je precrtao “iznajmljujem” sa oglasa, ali opet neće niko da kupi.
Te garaže su sramotno male a ulice i trotoari pored njih su razrovani. Džaba garaža ako joj je pristup otežan ili nemoguć a garaža bušna. Čovjek je kupio mačka u vreći misleći na brz profit a sada je zaglavio sa garažama koje niko neće.