BANJALUKA – Aktuelna administracija u Banjaluci planira da zaposli 19 novih službenika na neodređeno vrijeme.
Najviše novih radnika, prema konkursu koji je objavljen danas, trebalo bi da bude zaposleno u Odjeljenju za komunalne poslove čak četiri nova službenika i u Odjeljenju za opštu upravu kojem su potrebna tri radnika, dok će u još nekoliko odjeljenja biti zaposlen po jedan službenik.
Osim službenika u administraciji Gradskoj upravi Banjaluka je potreban kurir, vozač „pauk“ vozila, radnik na naplati i kontroli parkiranja, samostalni referent za GIS, dva čistača i radnik obezbjeđenja.
Prema informacijama koje je aktuelna administracija objavila zadnjeg dana 2020. godine u Gradskoj upravi Banjaluka je zaposleno 788 radnika, dok su sistematizacijom donesenom u novembru prošle godine u Gradskoj upravi Banjaluka predviđena radna mjesta za 987 radnika.
Zbog čega su Gradskoj upravi potrebni novi radnici danas nismo uspjeli saznati.
Gradski menadžer Bojan Kresojević je poručio da pitanja na ovu temu uputimo Timu za komunikacije, a od njih do kraja radnog vremena nismo dobili odgovore.
Stanivuković promijenio stav o broju zaposlenih
Nova zapošljavanja u Gradskoj upravi Banjaluka nisu u skladu sa izjavama koje su se mogle čuti od gradonačelnika Draška Stanivukovića prije nego što je preuzeo ovu funkciju.
Naime, Stanivuković je kao odbornik i narodni poslanik, često isticao da lokalna administracija u Banjaluci ima viška zaposlenih, najviše zbog stranačkog zapošljavanja i da se s tim problemom treba „uhvatiti u koštac“ i „napraviti rezove“.
Nakon što je preuzeo vlast u Banjaluci do najavljenih rezova nije došlo a Stanivuković je u svojim medijskim istupima govorio da je broj zaposlenih u Gradskoj upravi Banjaluka „manje više ostao isti kao i ranije“
Rast plata zaposlenih
Kada su u pitanju primanja zaposlenih u Gradskoj upravi Banjaluka evidentno je da je došlo do povećavanja izdvajanaja po ovom osnovu.
Aktuelna administracija je ovogodišnjim Nacrtom rebalansom budžeta grada povećala izdvajanja za lična primanja, koja su planirana su u iznosu od 45,42 miliona KM i povećana za 4,69 miliona KM ili za 11,5 odsto u odnosu na početni plan.
U obrazloženju Nacrta rebalansa gradskog budžeta, koji će razmatrati odbornici Skupštine grada na zasjedanju 8. decembra, navedeno je da su kao odgovor na inflatorne tendencije i trenutnu ekonomsku krizu na nivou RS su usvojene izmjene propisa u vezi sa ličnim primanjima zaposlenih, te da je zbog toga došlo do povećanja ličnih primanja.
„Takođe, nezavisno od ovih propisa, planira se dodatno povećanje neto plata svih zaposlenih, koji se finansiraju iz budžeta Grada, u skladu sa raspoloživim budžetom, a imajući u vidu i druge potrebe za finansiranjem u 2022. godini. Shodno navedenom, te uvažavajući činjenicu da bruto plate zaposlenih u Gradskoj upravi i kod ostalih budžetskih korisnika nisu rasle u dužem prethodnom periodu, rebalansom budžeta je predviđeno povećanje ovih rashoda“, navedeno je u dokumentu.
Isti trend biće nastavljen i u idućoj godini.
Nacrtom budžeta grada za 2023. godinu rashodi za lična primanja povećani su za 15,2 odsto ili za 6,17 miliona KM u odnosu na plan 2022. godine, i iznose 46,9 miliona KM.
U odnosu na predloženi Nacrt rebalansa ovogodišnjeg budžeta iznos za plate je uvećan za 1,48 miliona KM.
U obrazloženju Nacrta budžeta grada za iduću godinu su navedeni slični razlozi za povećanje sredstva po ovom osnovu kao i u Nacrtu rebalansa za ovu godinu.
CAPITAL: V. P.