GRADIŠKA, Izgradnja novog graničnog prelaza kod Gradiške još ne mrda s mrtve tačke. Prva faza je završena, pa na terenu više nema mašina. Za drugu, vrijednu 15 miliona maraka, bore se tri izvođača.
Nakon što je kao najpovoljniji izabran “Prijedor putevi”, kompanija ITC iz Zenice se žalila i uzela im posao, a onda je njihov plan osujetila treća firma.
“Međutim, ovaj put je kompanija ‘Niskogradnja’ uložila žalbu na izbor ove kompanije, te je ta žalba upućena Odboru za rješavanje žalbi. Mi očekujemo da će oni u najkraćem roku odlučiti po ovoj žalbi. Ukoliko bude odbijena, mi ćemo odmah izvođača uvesti u posjed”, rekao je Ratko Kovačević, portparol Uprave za indirektno oporezivanje BiH.
Ko god da bude izvođač, imaće pune posla. U drugoj fazi trebalo bi da izgradi kompletnu infrastrukturu modernog prelaza, ali i carinski terminal. Za to će mu, prema procjenama, trebati najmanje godinu dana. Do tada će se građani, ali i turisti boriti sa gužvama na prelazu u strogom centru grada.
Izgradnjom novog prelaza na periferiji grada, znatno će biti rasterećen onaj u centru Gradiške. Gužve su, kažu vozači,konstantne, a posebno ovih dana kada je u punom jeku turistička sezona.
To najbolje znaju domaći vozači koji svakodnevno nailaze na kolone vozila u užem centru grada. Oni, kojima je Gradiška samo usputna stanica, žale se na gužve, pa je, kažu, novi prelaz preko potreban.
Ipak, i kada bude izgrađen novi prelaz sa carinskim terminalom, vozači će ulaziti u BiH preko mosta u centru grada. Time će gužve, biti manje samo utoliko što se vozači više neće zadržavati na, trenutno jedinom, prelazu u Gradišci. Problem će biti u potpunosti riješen izgradnjom mosta na Savi. Taj projekat će zajednički platiti BIH i Hrvatska oko 22 miliona evra. Nakon što je, prije pet dana, potpisan ugovor o izgradnji mosta kod Svilaja, i jedna i druga strana uvjerava da im je onaj kod Gradiške sada prioritet. ATV