SARAJEVO/BANJALUKA – Direktorica kompanije Bingo, Ljiljana Kunosić iznijela je zanimljiva zapažanja o promjenama u potrošačkim navikama, s posebnim osvrtom na bojkot trgovina.
Naglasila je da se najveća galama trenutno vodi oko cijena osnovnih namirnica (brašna, šećera i ulja), dok je istovremeno prikazala gdje se, uprkos kritikama, još troše znatna sredstva.
“U 2024. u naše objekte je ušlo oko 80 miliona kupaca, a ukupan promet iznosi čak 2,4 milijarde KM. Najzanimljiviji dio ovog prometa ostvarujemo u segmentu prehrane i hemije, gdje je evidentirano oko 1,9 milijardi KM”, rekla je Liljana, na panelu sa predstavnicima trgovaca, a u okviru 11. FMCG Retail Summit-a.
Dodatno, istakla je da su potrošači najviše zabrinuti zbog cijena brašna, ulja i šećera, čiji je promet ukupno iznosio 60 miliona KM – raspodijeljen kao 18 miliona KM za brašno, 20 miliona za ulje te 22 miliona za šećer.
Posebno je istakla i impresivne brojke iz sektora kafe, gdje je potrošnja iznosila 78 miliona KM, 17 miliona KM je dato za alkoholna pića, a 38 miliona KM za pivo.
“Za žvake je potrošeno sedam miliona KM, prodano je 451 tona pijeska za mačke, i meni su ovi podaci frapantni. Takođe, prodano je 248 tona kuhane riže, dok je za hurmašice dato tri miliona KM”, dodala je.
Prema njenim riječima, ovi podaci jasno oslikavaju promjene u potrošačkim navikama.
“Kada uđem u prodavnicu i pogledam šta sam kupila, te koliko sam novca dala, budem ljuta, cijene su zaista previsoke. Mi nastojimo držati niske marže, barem onoliko koliko je to moguće”, dodala je, naglašavajući kako se, iako postoji kritika na osnovu cijena, novac troši i na druge proizvode poput kafe, alkoholnih pića, pa čak i potrepština kao što su žvake ili gotova jela.
Osim analize potrošačkih navika, ona se osvrnula i na razvoj same kompanije Bingo, koja slavi 32 godine postojanja. Akta