BEOGRAD, U Srbiji jedna “crvena hiljadarka” više nije dovoljna ni za 100 kilometara vožnje.
Vozače u Srbiji ovog ljeta pogodio je pad standarda sličan onome kada je svjetska kriza bila u jeku – između 2009. i 2010. godine.
“Nama prijeti uvijek neizvjesnost i eventualno povećanje cijene zbog nestabilnog dinara. Ako dinar nastavi da slabi, samim tim će cijena derivata u dinarima biti veća”, kaže Nebojša Atanacković iz Nafta AD.
“I očekujem malo veću konkurenciju u narednoj godini kako bi i ta konkurencija kod dobavljača učinila da nam cijene na benzinskim pumpama budu manje”, kaže on.
U cijeni jednog litra goriva samo gorivo košta manje od polovine ukupne cijene. Državne akcize Srbije su 37 dinara na dizel i 49,5 dinara na benzin, a država ne najavljuje njihovo snižavanje.
“Doći će do promjena akciza i uvešće se za neke kategorije koje trenutno nisu u tome, ali će biti refakcije za taksiste, vozače kamiona i za prevoznike autobuse, dakle za GSP. Dakle, napravićemo sistem koji neće uticati na najširi sloj građana”, rekao je Mlađan Dinkić ministar finansija i privrede.
A upravo oni koji imaju najmanje, kupovali su još manje od početka godine.
“Za prvih 6 mjeseci ove godine, analize pokazuju da je prodaja derivata u Srbiji polako opala. Nisu to veliki padovi, ali pojedini derivati bilježe veliki pad. Posebno je alarmnatno da se vidi da se autogas značajnije manje prodaje nego u prethodnoj godini, a to je ona kategorija kupaca sa najnižim primanjima, odnosno sa starijim voznim parkom”, kaže Ljubinko Savić iz Privredne komore Srbije. B92