BEOGRAD, Potrošači u Srbiji najviše se žale na kvalitet tehničke robe, nezadovoljni su uslugama javnih preduzeća, ali i pojedinih banaka.
Kada je riječ o uslugama javnih preduzeća, građani su se Centru za zaštitu potrošača Forum najviše žalili na usluge Elektrodistribucije, Telekoma, Srbijagasa, Parking servisa, gradskog prevoza i vodovoda.
“Građani su nezadovoljni uslugama, ali i njihovim cenama, a problem je i to što računi EDB-a nisu u skladu sa zakonskim propisima, kao ni računi Telekoma”, rekao je predsjednik te organizacije Jovan Jovanović i dodao da bi EDB trebalo da propiše tačnu cijenu kilovata i da, kao što zakon nalaže, definiše dve tarife.
Jovanović je rekao da EDB naplaćuje angažovanu snagu 200 dinara, čak i kada je potrošaču isključena struja i dodao da se građani, takođe, žale na nekvalitetnu isporuku struje, koja izaziva kvarove na kućnim aparatima.
Slične probleme, kako je naveo, potrošači imaju i sa Srbijagasom, koji naplaćuje “naknadu po mjestu isporuke” čak i kada potrošač ne koristi grijanje a priključen je na gasovod, iako zakon nalaže da može da se naplati samo učinjena usluga.
Jovanović je kazao da su građani nezadovoljni uslugama “Toplana Srbije”, jer im ne “dozvoljavaju” da se isključe sa mreže i prestanu da koriste njihove usluge, a da, kada je riječ o “Parking servisu”, negoduju zato što za uplaćenu mjesečnu kartu nemaju rezervisano mjesto.
Prema njegovim riječima, učestali su i prigovori na usluge banaka, koje u ugovorima o stambenim kreditima dodaju odredbu da “visina kamate zavisi od poslovne politike banke”. B92