BANJALUKA – Dugovanja Grada Banjaluka prema autobuskim preduzećima na ime subvencija za javni prevoz iznose oko dva miliona KM bez naznaka da će uskoro ta potraživanja biti izmirena, poručuju banjalučki prevoznici.
Vlast u Banjaluci se obavezala da će prevoznicima plaćati subvencije za mjesečne karte za određene kategorije stanovništva. Grad je na sebe preuzeo teret poskupljenja cijena karata koje je odobreno lani, a osim toga novac se izdvaja i za nerentabilne seoske autobuske linije.
Međutim, isplata tih sredstva kaska tokom cijele ove godine. Prema zadnjim informacijama nadležnih taj problem je trebao biti riješen kada Skupština grada odobri Odluku o subvencijama u javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika, koja je trebala da omogući isplatu tih sredstava, o čemu je CAPITAL pisao u brojnim tekstovima.
Odluka je nakon dugotrajnog natezanja dobila odobrenje lokalnog parlamenta u septembru, ali ako je suditi prema posljednjim informacijama to nije riješilo problem isplate.
Zadnje subvencije dobili za maj
Prema saznanjima CAPITAL-a, Grad Banjaluka je zadnje subvencije prevoznicima uplatio za maj čime se dug prema prevoznicima zaključno sa oktobrom popeo na oko 1,6 miliona KM.
S obzirom na to da je pri kraju prodaja mjesečnih karata za novembar taj dug će biti daleko veći i ulazi u sedmi mjesec.
Ove informacije su potvrdili u preduzećima koja su zadužena za autobuski prevoz putnika u Banjaluci.
Direktor i vlasnik preduzeća „Rale turs“ Dragomir Railić kaže da ne znaju kada će Gradska uprava isplatiti dugovanja.
„Mislim da je dug Grada prema svim prevoznicima više od 1,6 miliona KM zaključno sa oktobrom. Evo i prodaja za novembar je završena tako da će ta dugovanja narasti na sigurno dva milona KM“, rekao je Railić za CAPITAL.
Dodao je da nije siguran dokle će moći raditi u ovim uslovima te da nedostatak novca nadoknađuju kreditima.
Vujasin: Dobijamo obećanja, ali ne i novac
Slične informacije dolaze i od drugih prevoznika. Zamjenik direktora u „Aldemo tursu“ Dejan Vujasin je kazao da je zadnja uplata bila na ljeto te da im Grad duguje subvencije za oko šest mjeseci.
„Subvencije se ne odnose samo na određene kategorije građana, čije mjesečne karte doplaćuje Grad Banjaluka, već i za nerentabilne prigradske linije koje nemaju dovoljno putnika“, rekao je Vujasin za CAPITAL uz napomenu da je Grad pristao da plaća subvencije po kilometru kako bi se nastavilo njihovo održavanje.
Sada, kako je dodao, čekaju na isplatu tog novca.
Kaže da su povodom ovog problema, ali i drugih pitanja, tražili sastanak sa Gradom, ali da za sada nema odgovara.
Direktor „Autoprevoza GS“ Dejan Mijić je rekao da postoje obećanja od strane Grada koja još nisu realizovana.
„Mi smo u stalnom kontaktu sa ovlaštenim potpisnikom u nadležnom Odjeljenju za saobraćaj i puteve Mileknom Dževerom i imamo obećanja da će novac biti isplaćen, ali od uplata za sada nema ništa. Mi se nadamo svaki dan da ćemo dobiti obećana sredstva ali za sada nismo dobili ništa“, kazao je Mijić.
Redakcija portala CAPITAL je pokušala kontaktirati gradskog menadžera Grada Banjaluka Bojana Kresojevića kako bi dobili dodatne informacije, međutim on nije odgovarao naše na pozive i poruke.
Podsjećamo, Grad Banjaluka je u novembru 2020. godine potpisao novi višegodišnji ugovor sa pet preduzeća koja su zadužena za odvijanje gradskog i prigradskog prevoza u gradu.
U Banjaluci su trenutno registrovane 23 gradske i 34 prigradske linije, na kojima se na godišnjem nivou realizuje preko osam miliona kilometara, odnosno oko 680.000 kilometara na mjesečnom nivou.
CAPITAL: V. Popović