BEOGRAD, Slovenačka kompanija Gorenje za sada ne planira otvaranje novih fabrika, ali ima nameru da širi proizvodnju u postojećim fabrikama.
|
To je istakao izvršni direktor i predsjednik Gorenja Franjo Bobinac.
“Zadovoljni smo što smo uspešno završili prvu godinu našeg strateškog plana i postigli zadate ciljeve, a sudeći po rezultatima iz prve polovine godine ovaj trend je uspešno nastavljen. Gorenje Grupa je zaključila prvu polovinu 2017. godine sa rastom prihoda i većim profitom”, kazao je Bobinac novinarima iz Srbije koji su posjetili Gorenje u Velenju.
On je istakao da ključni izazovi kompanije za drugu polovinu 2017. godine ostaju ostvarivanje planirane prodaje, naročito na visokokonkurentnim tržištima zapadne Evrope, troškovna efikasnost u pogledu rastućih cijena sirovina i komponenti, pritisaka na cenu rada, kao i unapređenje efikasnosti upravljanja zalihama.
“Očekuje se da će treće tromesečje biti izuzetno izazovno zbog dva letnja meseca kada je potrošnja uglavnom niža. Nadmetanje za tržišta i tržišni udeo će se svakako nastaviti i ništa se ne može uzeti zdravo za gotovo. Još uvek ima dosta zadataka koje treba uraditi, ali smo na pravom putu da postignemo naše strateške ciljeve”, kazao je Bobinac.
Uspeh za Gorenje je, po njegovim rečima, što su sve bolji rezultati kompanije na tržištu Rusije, gde je rast ;prodaje u prvoj polovini ove godine u odnosu na isti period prošle godine pet odsto ;i Ukrajine gde je rast 64 odsto.
Naveo je da je proces digitalizacije izuzetno važan za Gorenje.
“Digitalizacija je u toku u Gorenje Grupi na svim nivoima, od proizvodnje do istraživanja i razvoja, kao i naravno u prodaji i marketingu gde smo napravili velike pomake prethodnih nekoliko godina. Pored spektra digitalnih usluga koje razvijamo, naša digitalna strategija posvećuje dosta pažnje razvoju pametnih ili povezivih aparata za domaćinstvo koji su deo pametnog doma”, kazao je Bobinac.
Dodao je da je digitalno okruženje već neko vreme uobičajeno za veliki broj poslovnih procesa u Gorenju.
“Na taj način mi ponovo osmišljavamo tradicionalne kućne aparate optimizacijom korisničkog iskustva, osiguravajući da oni pružaju korisniku slobodu i fleksibilnost. Povezivi uređaji oslobađaju korisnika nepotrebnih interakcija. Takvi uređaji ne zahtevaju puno pažnje i omogućavaju korisniku da se fokusira na važnije stvari u životu”, rekao je Bobinac.
Kompanija Gorenje se, kako je naveo, još odlučnije fokusirala na globalni rast profitabilnijih premijum brendova i proizvoda.
“Pre samo pet godina ovi proizvodi su činili oko 20 odsto naših ukupnih prihoda. Danas je ta brojka 30 odsto. Istovremeno, udeo malih kućnih aparata u našim ukupnim prihodima takođe raste. Oni veoma uspešno zaokružuju ponudu naših glavnih uređaja na tržištima gde brend Gorenje uživa visoko priznanje”, rekao je Bobinac. Beta