NJUJORK, Kompanija Google, najpoznatija po svom pretraživaču, odlučila je da taj svoj adut podigne na viši nivo, predstavljajući 26. septembra novi algoritam za pretragu pod nazivom “Hummingbird”.
Na prezentaciji održanoj u četvrtak Google je predstavio algoritam “Hummingbird”, koji predstavlja prvo veće unapređenje sistema pretrage u posljednje tri godine. Ova novina posebno će se odraziti na pretragu dužih i složenijih pojmova, prenosi BBC.
Predstavnici Googlea kazali su kako je novi algoritam važan i zbog toga što korisnike očekuje znatno prirodnija i lakša interakcija sa sistemom za pretragu. Kao jedan od primjera navodi se glasovna pretraga preko mobilnih telefona i pametnih satova. “Hummingbird” bi trebalo da olakša upravo te aspekte pretrage.
Kako bi objasnili prednosti ovog algoritma u praksi, predstavnici Googlea pokazali su na prezentaciji kako radi novi sistem. Jedna od prisutnih zatražila je glasovnom komandom od svog telefona da joj prikaže fotografije Ajfelovog tornja. Nakon što su se slike pojavile, ona je potom upitala uređaj koliko je toranj visok, a kada je dobila tačan odgovor, zatražila je i fotografije konstrukcije tornja. Telefonska pretraga je i taj zadatak uspješno izvršila.
Rangiranje informacija uz pomoć ovog algoritma zasniva se na znatno inteligentnijem razumijevanju unijetih pojmova, nego što je to bio slučaj sa prethodnikom nazvanim “Caffeine”.
“Hummingbird” je sposobniji i za razumijevanje pojmova i njihovih međusobnih odnosa znatno više nego ranije, zbog čega bi i pretraživanje trebalo da bude efikasnije. U tom pogledu, ovaj algoritam nastavak je Google-ovog “Knowledge Graph” koncepta koji je predstavljen prošle godine.
Zanimljivo je da je prezentacija održana u Silicijumskoj dolini, u garaži u kojoj su prije petnaest godina Sergej Brin i Lari Pejdž pokrenuli Google priču, prenose agencije.