PEKING, Internet kompanija “Google” ponovo se vraća na kinesko tržište, godinu dana poslije sukoba sa vlastima u Pekingu zbog cenzure i hakerskih napada, a glavni ciljevi njenog poslovanja sada će biti reklamiranje na onlajn displejima i preduzeća u izvoznom sektoru.
Iako se očekuje da će udio “Google-a” u kineskom tržištu za internet pretraživanje opadati narednih godina, veličina i brzina rasta tog tržišta je dovoljna da američka kompanija ostvari veliki profit.
U Kini postoji više od 400 miliona korisnika interneta, a vrijednost tog tržišta je prošle godine procjenjena na 1,7 milijardi dolara i očekuje se da će rasti svake godine, prema istraživanju kompanije “iResearć”, objavio je Radio Slobodna Evropa.
Prema novoj strategiji, “Google” će ciljati na kineske kompanije koje se oglašavaju na inostranom tržištu pretraživanja, što je već posao koji “Google-u” donosi polovinu prihoda u Kini.
“Google” procjenjuje da će kineski izvoznici koji se sve više razvijaju u nastojanju da dopru do stranih mušterija koristiti pretraživač “Google-a” i njegovu globalnu prisutnost.
Portparol “Google-a” u Pekingu je rekao da kompanija ima mnogo novih proizvoda koje će ponuditi lokalnim malim i srednjim preduzećima.
“Google” je januaru prošle godine najavio povlačenje iz Kine nakon ozbiljnog incidenta oko hakovanja njegovih operacija, poslije čega je uslijedilo nekoliko mjeseci optužbi između “Google-a” i kineske vlade, što je rezultiralo smanjenim prisustvom na kineskom tržištu.
Tržišni udio “Google-ovog” pretraživača je prošle godine pao na 26 odsto, u odnosu na 30 odsto 2009. dok se prisustvo njegovih rivala povećalo. Tanjug