VAŠINGTON, Američki Internet pretraživač “Gugl” (Google) planira da u narednih nekoliko mjeseci lansira nove proizvode za svoju uslugu za razmjenu video sadržaja “Ju Tjub” (YouTube) i procjenjuje da ima mjesta za “tešnju” saradnju s domaćim konkurentom “Jahuom” (Yahoo), saopštio je generalni direktor “Gugla” Erik Šmit (Eric Schmidt).
Šmit je na generalnoj skupštini kompanije istakao da je rentabilizacija “JuTjuba” glavni ovogodišnji prioritet tog, najvećeg svjetskog Internet pretraživača, ne navodeći nikakve detalje.
U aprilu je “Jahu” – koji je tada pokušavao da se suprodstavi ponudi američkog softverskog giganta “Majkrosofta” (Microsofta) za njegovu kupovinu za 42 milijarde dolara – dvije sedmice obavljao testiranje na svom pretraživaču “Guglovog” sistema za prodaju reklamnih linkova.
To je, kako je rekao Šmit, dalo povoda obema kompanijma da nastave razgovore o saradnji. On je, međutim, istakao da još nije sklopljen nikakav sporazum.
Smatramo da je testiranje bilo uspješno, što nas ohrabruje da nastavimo razgovore s “Jahuom”, rekao je Šmit.