NJUJORK, Najskuplja svjetska marka prema listi BrandZ TOP 100, agencije Milvord Braun (Millward Brown) ove godine je Google.
Njegova vrijednost je dostigla 158,8 milijardi dolara i u odnosu na prošlu godinu je povećana 40 odsto, prenose svjetske agencije.
Google je tako prestigao Apple, koji je na čelu liste bio prethodne tri godine.
Poziciju Googla ojačao je uspjeh na polju pametnih telefona. Njegov sistem Android dominira na masovnom tržištu a u najvišoj kategoriji je jedini realan konkurent iPhonu.
Iako Google na operativnom sistemu “android” ne zarađuje direktno, jer ga besplatno daje na korišćenje proizvođačima mobilnih telefona, to je za njega ipak garancija budućih prihoda. Svake godine se oko sto miliona korisnika kupovinom novog telefona sa Googlevom sistemom čvrsto vezuju za njegove usluge, prenose mediji.
Vrijednost marke Apple se sa prošlogodišnjih 185,1 milijardu dolara snizila na 147,9 milijardi dolara. Međutim, vrijednost tog brenda je od 2006. godine povećana 824 odsto. Vrijednost firme na berzi je u istom periodu porasla 759 odsto.
Slično je i sa Googlom, čiji brend je za proteklih devet godina skočio 139 procentnih poena više nego tržišna vrijednost kompanije, prenose agencije.
Iz studije takođe proizilazi da 100 najvrednijih svijetskih marki ima ukupnu vrijednost 2,9 biliona dolara, što je dvostruko više nego što su vrijedile 2006. kada je Milvord Braun prvi put napravio listu.
Prvih deset mjesta su zauzele firme iz SAD. Iza ovih kompanija nalaze se IBM, Majkrosoft, Mek Donalds, Koka-kola, Viza, AT&T, Marlboro i Amazon.