NJUJORK, ‘Mislimo da su Google i Facebook veb divovi. Da će tu biti zauvijek. Ali, stopa kojom se tehnološki svijet razvija ovih dana, pokazuje da postoji dobar razlog da mislimo da će oba ova diva nestati za pet do osam godine. Neće bankrotirati, nego nestati u stilu MySpacea.’
Piše to Erik Džekson, saradnik časopisa Forbs, koji u svojoj kolumni sugeriše da će Google i Facebook ‘pregaziti vrijeme’. “Sve više i više mi se čini da u tehnologiji dugoročna opstojnost kompanije zavisi o tome kada je neko rođen”, iznosi Džekson.
Objašnjava da je prvo postojao Web 1.0, odnosno kompanije stvorene između 1994. i 2001. godine, potom Web 2.0 i kompanije stvorene od 2002. do 2009., te sad mobilna generacija. Prva generacija kompanija dobro se snašla u pretraživačima i organizovanju haosa na internetu, druga generacija kompanija usredotočila se na socijalne mreže, dok se treća generacija prebacuje na smartpfon kao platformu za vlastite aplikacije.
Kako navodi saradnik Forbsa, kompanije iz generacije Web 1.0 kasno su shvatile značaj socijalnih mreža, baš kao i što kompanije iz Web 2.0 generacije ne shvataju važnost prelaska na mobilne platforme. Facebook je trebalo vječnost da napravi mobilnu verziju, a po mišljenju Džeksona, u razvoju im neće pomoći ni nedavna kupovina Instagrama.
“U svakom slučaju, idućih pet do osam godina bit će jako dinamično. Moguće je da i Google i Facebook postanu ljušture svog današnjeg uspjeha, ili da potpuno nestanu”, piše Džekson, poručujući da će budućnost pripasti onima koji je stvore. The Forbes