DETROIT, Najveća američka automobilska industrija “Dženeral motors” (GM) pregovarala je sa manjim domaćim konkurentom “Krajslerom” o fuziji, rekao je neimenovani izvor upoznat sa tokom razgovora.
Prema pisanju američkih medija, “Dženeral motors” razmišlja da kupi “Krajsler”, ili da se spoji sa tom kompanijom.
Prema riječima analitičara, fuzijom bi bio stvoren najveći automobilski koncern na svijetu, kome već sada, ako se računaju zajedno njihovi rezultati, pripada 35 odsto udjela na tržištu automobila u SAD.
Obje automobilske kompanije su suočene sa padom prodaje na domaćem tržištu i visokim gubicima, pri čemu je “Dženeral motors” u drugom tromjesečju ostvario negativan saldo od 15,5 milijardi dolara, poslije profita od 891 milion dolara u istom lanjskom periodu.
Cijele prošle godine “Dženeral motors” je ostvario rekordan gubitak od 38,7 milijardi dolara, a kompanija se nada da će ponovo početi da posluje profitabilno u 2010. godine.
“Krajsler” je lani iskazao gubitak od 1,6 milijardi dolara.
“Dženeral motors” je juče potvrdio da i dalje ne smatra bankrot za jedan od puteva kojim bi ova kompanija mogla da izađe iz sadašnjih teškoća.
“Bankrot ne bi bio u interesu zaposlenih, akcionara, dobavljača, ni potrošača. Verujemo da su spekulacije o mogućem bankrotu pretjerane”, saopštila je kompanija.
Automobilska industrija “Krajsler” ranije je bila sastavni dio automobilske grupacije “Dajmler Krajsler” koja ju je lani prodala investicionoj firmi “Kerberus kepitel mendžement”.
O toku pregovora dvije automobilske kuće u medijima se, inače, pojavljuju protivurječne informacije. Tako dnevnik “Njujork tajms” danas piše da su šanse “Dženeral motorsa” da dobije Krajsler polovične (50:50), dok “Volstrit džurnal” ukazuje da su razgovori zastali na “mrtvoj tački” zbog posljedica finansijske krize, koja se “izmakla kontroli”.
Pregovori dva kompanije bi se, prema nepotvrđenim izvorima na koje se poziva američka štampa, mogli obnoviti u relativno kratkom roku.
Oba proizvođača automobila sada razmišljaju o tome da li bi možda zajedno mogli brže proći kroz krizu u kojoj se nalazi američko tržište vozila “zbog globalnih finansijskih problema i cijene goriva”.