ŠANGAJ, Američki “Dženeral motors” (GM), najveći inostrani proizvođač automobila u Kini, računa da će njegova prodaja u toj zemlji rasti do 15 odsto godišnje zbog visokog privrednog rasta u toj najmnogoljudnijoj azijskog zemlji, koji podstiče potražnju za novim kolima.
Kompanija očekuje da će njena prodaja rasti između 10 i 15 odsto godišnje u narednih pet godina, izjavio je predsednik GM- za azijsko-pacifičke poslove Nik Rejli juče na ceremoniji početka izgradnje novog istraživačko-razvojnog centra GM u Kini, u koji će biti uloženo 250 miliona dolara.
GM namjerava da troši milijardu dolara godišnje na širenje poslovanja u Kini nakon što je njegova stopa prodaje na tom tržištu pala iza glavnog konkurenta, njemačkog “Folksvagena” u prvih šest mjeseci ove godine.
Konkurencija u Kini se stalno povećava nakon što je prošlog mjeseca smanjena prodaja auto-industrije, prvi put u poslednje tri godine.
Rejli je naglasio da će GM zadržati vodeću poziciju u Kini, izražavajući uvjerenje da će kinesko tržište automobila u narednom periodu ostati stabilno.
GM sa sjedištem u američkom gradu Detroitu, računa na visok rast prodaje u Kini, za razliku od poslovanja u Sjevernoj Americi gde zatvara fabrike zbog smanjene potražnje u SAD, gde je kompanija zabilježila gubitak od 15,5 milijardi dolara u drugom tromjesečju ove godine.
Avgustovska prodaja kola u Kini dostigla je 451.000 komada, saopštilo je Udruženje kineskih proizvođača automobila, a prenosi njujorška agencija “Blumberg.”
Kineska prodaja GM u prvoj polovini godine porasla je 13 odsto, zbog toga što je nedostatak novih modela ugrozio potražnju, za razliku od “Folksvagena” koji je zabilježio rast isporuka od čak 23 odsto.