DETROIT, Najveća američka autokompanija “Dženeral motos” (GM) saopštila je da će u julu početi prodaju u Kini prvog hibridnog automobila na benzin i struju koji je delom razvijen u projektnom centru GM u Šangaju.
Model “bjuik lakros” biće drugi hibridni auto na kineskom tržištu, poslije “Tojotinog” modela “prijus” lansiranog početkom 2006, prenjele su agencije.
Novi model “lakros” biće prikazan sutra na Salonu automobila u Pekingu, najavili su rukovodioci američke kompanije. Koštaće nešto manje od 300.000 juana (43.000 dolara, 27.000 evra) otprilike koliko košta i “prijus”.
“Ne očekujemo veliki obim prodaje ovog automobila u Kini na kraći rok, ali ćemo donjeti tehologiju koja će pomoći Kini da podstakne rast prodaje i usmjeri kupce u tom pravcu”, rekao je potpredsjednik za prodaju filijale “GM Čajna” Džozef Liu.
Hibridni modeli smanjuju potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova, ali su i skuplji jer zahtjevaju i benzinski i električni motor.
Prema saopštenju GM, “lakros” će biti prvi hibridni model izrađen u Kini, dok se “prijus” montira od uvezenih djelova.
GM smatra Kinu, koja je drugo po veličini automobilsko tržište u svijetu, ključnom u nastojanju da razvije alternativne izvore za pokretanje vozila. Kompanija planira da otvori u Šangaju centar za istraživanje goriva u koji će uložiti 250 miliona dolara.
Kompanija takođe namjerava da u naredne tri godine poveća prodaju automobila u Kini za više od 50 odsto i lansira nove modele na tom tržištu.
U tom periodu planirano je da se prodaja u Kini poveća za 500.000 vozila, nakon što je prošle godine porasla za 19 odsto na 1,03 miliona automobila.
GM namjerava da u Kini troši milijardu dolara godišnje proširujući postrojenja i pokušavajući da što uspješnije konkuriše “Folksvagenu”, “Tojoti” i drugim proizvođačima.
Ukupna prodaja automobila u Kini u prvom tromjesečju povećana je za 21odsto na 2,58 milina vozila. Prema procjeni GM, Kina bi do 2020. mogla da pretekne SAD i postane najveće autotržište u svijetu.