DETROIT, Američki auto-gigant “Dženeral Motors” (GM) i sajt za internet aukcije “iBej” su objavili da pokreću probni program u Kaliforniji, koji će kupcima omogućiti da preko računara pregovaraju sa auto-dilerima i kupuju nove automobile.
Pokretanje sajta za prodaju automobila, gm.ebay.com, označava promjenu u odnosu na način kako su se dosad prodavala vozila u SAD i ima za cilj da pomogne kompaniji GM da povrati izgubljeni tržišni udio samo mjesec dana nakon što je prošla kroz proces stečaja, prenio je Rojters.
“Internet pijaca” predstavlja za najvećeg američkog proizvođača automobila novo sredstvo za prodaju vozila jer taj gigant planira da do kraja 2010. smanji broj auto-salona u SAD za više od 40 odsto na 3.600, u sklopu napora da ponovo postane profitabilan.
Sajt će omogućiti potrošačima da upoređuju cijene pojedinih modela i cijene u različitim auto-salonima, da pregovaraju o cijeni i dogovore način finansiranja i plaćanja, navodi se u saopštenju GM-a i “iBeja”.
Kupci mogu da pristanu na objavljenu cijenu ili da naznače koliko su spremni da plate, pa u tom slučaju mogu preko interneta da pregovaraju sa dilerom o konačnoj cijeni.
U probnom programu, koji traje od danas do 8. septembra, učestvuje 225 GM-ovih auto-salona iz Kalifornije. Ta firma je navela kako namjerava da program proširi na čitavu zemlju, ukoliko joj ovaj pilot projekat pomogne da privuče više kupaca i poveća tržišni udio. Agencije