Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

    20. Decembra 2025. — 11:02

    Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

    19. Decembra 2025. — 14:30

    Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

    19. Decembra 2025. — 13:53

    Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

    19. Decembra 2025. — 13:22
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Banka Francuske podigla prognozu ekonomskog rasta uprkos političkoj nestabilnosti

    19. Decembra 2025. — 13:32

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Šta znači uvođenje otvorenog bankarstva u Srpskoj

    18. Decembra 2025. — 13:47

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Federacija BiH smanjila trgovinski deficit

    22. Decembra 2025. — 10:55

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Problem tekstilne industrije nije tržište, već manjak kadra

    19. Decembra 2025. — 07:41
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Hajneken kažnjen zbog greške na limenci

    21. Decembra 2025. — 14:04

    Kako da ne bankrotirate tokom praznika 

    21. Decembra 2025. — 11:05

    Srebro poskupjelo ove godine za više od 130 odsto

    22. Decembra 2025. — 09:02

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Koje su svjetske države najbolje po stopama oporezivanja kompanija

    21. Decembra 2025. — 09:02

    SAD usvojila Zakon o Zapadnom Balkanu

    21. Decembra 2025. — 08:01
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Frankfurtski sajam budi nadu u oporavak autoindustrije?

Frankfurtski sajam budi nadu u oporavak autoindustrije?

adminadmin16. Septembra 2009. — 05:31Nema komentara5 minuta čitanja

sajam-automobila1FRANKFURT, Drastično smanjenje prodaje, izlazak američkog auto-giganta “Dženeral motorsa” (GM) iz bankrota, prelazak “Krajslera” u ruke italijanskog “Fijata”, manje prisustvo američkih, pa i japanskih proizvođača, daće pečat ovogodišnjem Sajmu automobila u Frankfurtu, najvećoj smotri najnovijih dostignuća industrije koja se nalazi u najvećoj krizi od Drugog svjetskog rata.
Nove tehnologije, cijela plejada električnih i ostalih “zelenih” automobili, skupa sa novim izdanjima, promjenjenim izgledom i dotjerivanjima starih modela koji će ove sedmice biti izloženi na salonu u Frankfurtu, bude nadu da bi uskoro moglo da dođe do post-recesionog oporavka autoindustrije.
Očekivanja od elektroautomobila su ogromna bez obzira što se njihova isporuka i zvanično puštanje u prodaju predviđa tek u periodu od 2010. do 2012. godine, što će pre svega zavisiti od mogućnosti za proizvodnju baterija i od brizne kojom će se podizati infrastruktura za njihovo punjenje duž svjetskih drumova.
Sajam automobila u Frankfurtu predstavlja jedan od najvećih i najvažnijih smotri četvorotočkaša u svijetu, zajedno sa Pariskim sajmom automobila, a ove godine će u Njemačkoj biti održane čak 82 premijere, sa 753 izlagača iz 30 zemalja širom svijeta, tvrde organizatori salona koji će zvanično biti otvoren u četvrtak.
Zbog krize, na sajmu se neće pojaviti nekoliko čuvenih robnih marku, kao što je GM brend “Kadilak”, a “Krajslerove” linije “Dodž” i “Džip” biće predstavljene na štandu italijanskog “Fijata”, koji je preuzeo 25 odsto akcija “Krajslera”.
Evropski brendovi GM-a, nekada najvećeg proizvođača vozila na svijetu, kao što su “Opel” i “Saab” biće prisutni samo toliko da podsjećaju publiku da se nalaze u fazi prodaje.

Publika takođe neće moći da vidi neke japanske čuvene kompanije, kao što su “Micubiši”, “Honda” i “Nisan” sa njegovim najnovijim modelom “infiniti”, koje su najavile izostanak zbog finansijskih teškoća i umjesto Frankfurta fokusirale se na predstojeću smotru vozila u Tokiju.
Eksperti i publika, kako se procjenjuje, najviše će se posvetiti unapređenim električnim automobilima i hibridima, kao i najavljenim ponudama manjih automobila koje će pokazati američki proizvođači, u nastojanju da podstaknu razvoj njihovih linija energetski efikasnih vozila.
Vrh ponude novih proizvoda uključuje četiri nova električna vozila francuskjog “Renoa”, od kojih bi jedno moglo da se nađe u prodaji do 2011. godine, zatim hibridni “Mercedes B-klase”, nazvan F-cel, sa električnim motorom i sistemom gorivih ćelija, kao i “Tojotin” hibrid “prijus”, sa utičnicama za struju (plug-in) čije baterije mogu da se pune na kućnoj elektro-mreži.
GM će takođe sa “plug-in” sistemom pokazati njegov “ševrolet volt”, koji uz to koristi jedan motor sa unutrašnjim sagorjevanjem kako bi se povećala kilometraža u odnosu na sadašnje rješenja.
Oni koji očekuju nove ideje iz paketa američke prodaje manjih kola mogu da pogledaju “Fordov” najnoviji “C-Maks”, koji bi trebalo da zamjeni “fokus” najvjerovatnije u 2010. godini, dok “Opel” ima novu verziju njegove “astre”. Taj automobil bi mogao da bude i dio plana GM o prodaji manjeg vozila u SAD.

GM jeste objavio plan prodaje 55 odsto akcija njegove evropske filijale “Opela” kanadskom konzorcijumu “Magna”, ali je zadržao manjinski dio akcija kako bi mogao sa “Opelom” da razvija manja i kola srednje veličine. Upravo “Astra” koristi arhitekturu koju je “Opel” razvio za potrebe GM i njegovu namjeru da se okrene manjim i štedljivim automobilima kao sto je “volt.”

Ekspert autoindustrije, njemački profesor Ferdinand Dudenhofer, izjavio je da će ove godine na sajmu u Frankfurtu “bar jedan električni automobil vrebati posjetioce sa praktično svakog štanda”, bez obzira što će proteći dosta vode prije nego što se oni nađu na proizvodnoj traci ili u izlozima prodajnih auto-salona.
“Kao i u sektoru hibrida, Japanci su ispred Nijemaca u oblasti električnih vozila,” kaže Dudenhofer i objašnjava da se to dogodilo zbog toga što japanske fabrike sistematski rade na usavršavanju tehnologije baterija.

 

On ističe da su Nijemci više okrenuti dizel tehnologiji i navodi da će “Tojota” ove godine izraditi dva miliona hibridnih kola, među kojima su električni automobili, a njemački jedini hibrid koji se do sada našao na tržistu, “Dajmlerov” model “Mercedes S400”, izrađene je do sada u manje od 200 primjeraka.
Prošlog mjeseca vlada u Berlinu najavila je da će uložiti oko 500 milion evra u naredne tri godine, u okviru plana da se na drumovima nađe milion električnih vozila do 2020. godine, uključujući i 170 miliona evra za istraživanja baterija.
Analitičari očekuju da će se globalna proizvodnja čisto električnih vozila naglo povećavati narednih godina, sa oko 9.500 u ovoj, na više od 58.000 u 2011. godini.

Njemački “Folskavegen”, najveći evropski proizvođač kola, nada se da će prvo električno vozilo ponuditi 2013. godine, prije svega njegov gradski automobil “ap”.

Kompanija “Dajmler” koja testira električnu verziju dvoseda “smart”, skupa sa kalifornijskom firmom za izradu električnih kola “Tesla motori”, angažovana je na razvoju boljih baterija i električnih sistema upravljanja.
“Ford”, koji će pokazati kompletno električni komercijalni kamionet tipa van u 2010. godini, planira još tri električna vozila u SAD do 2012. godine, da ne bi izgubio trku sa konkrencijom. “Ford” je jedini američki proizvođač kola koji je opstao zahvaljujući vlastitim naporima, a ne uz finansijsku podršku američke vlade kao što je to bio slučaj sa GM i “Krajslerom.”

vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakLukašenko bi želio da unaprijedi odnose sa EU
Sljedeći članak Francuzi zainteresovani za “Južni tok”

Povezani članci

NOVOSTI 01 minuta čitanja

Federacija BiH smanjila trgovinski deficit

NOVOSTI 02 minute čitanja

Istraživanje: Dobri međuljudski odnosi ispred zarade

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

20. Decembra 2025. — 11:0203 minute čitanja

Na to ukazao donedavni Pravobranilac RS Milimir Govedarica

Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

19. Decembra 2025. — 14:30

Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

19. Decembra 2025. — 13:53

Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

19. Decembra 2025. — 13:22

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.