PARIZ, Zbog ekonomske krize i geopolitičkih tenzija lani je čak 2,2 miliona Francuza manje nego prethodne godine putovalo negdje na godišnji odmor, a finasijska kriza najviše je pogodila najsiromašnija i domaćinstva srednje kupovne moći.
Oko 29,6 miliona Francuza je 2011. putovalo za vrijeme godišnjeg odmora, dok je godinu ranije putovalo njih 31,8 miliona, što je otprilike na nivou 2009. kada su turistički radnici tvrdili da je to bila katastrofalna godina za francuski turizam, navodi se u godišnjem izvještaju agencije za marketing Opodo.
Oko 65 odsto Francuza odlučilo se za domaći turizam, 15 odsto je cijeli odmor provelo u inostranstvu, dok je ostalih 20 odsto kombinovalo domaći i strani turizam.
U izvještaju se navodi da je finansijska kriza primorala, prije svega, najsiromašnija domaćinstva, ali i ona srednje kupovne moći, da se odreknu odmora. Jedino najbogatiji nisu morali da se liše putovanja.
Prošla godina nije bila naklonjena najskromnijim domaćinstvima, jer ih je “arapsko proljeće” spriječilo da se upute na omiljene destinacije, sa pristupačnim cijenama, u zemlje Sjeverne Afrike, prije svega Tunis.
Veći dio porodica sa mjesečnim prihodom većim od 3.000 evra, odnosno 86 odsto njih putovalo je za vrijeme odmora, dok je to pošlo za rukom 63 odsto onih sa prihodom od 2.000 do 3.000 evra.
Oko 48 odsto francuskih porodica sa prihodom od 1.000 do 2000 evra otišlo je negdje za odmor, dok je to uspjelo samo 30 odsto porodica sa zaradom manjom od 1.000 evra.
Većina Francuza, uprkos finasijskoj krizi, planira ove godine da negdje otpuje za godišnji odmor, mada 32 odsto planira da potroši manje nego prošle godine, što će prije svega osjetiti vlasnici restorana i prodavnica luksuzne robe.
Otprilike 58 odsto francuskih turista destinacije bira preko Interneta, a prošle godine je 42 odsto njih rezervacije obavilo elektonskim putem.
Bez obzira na sve okolnosti, više od 50 odsto anketiranih Francuza smatra da su putovanja od vitalne važnosti za svakog čovjeka, zaključio je francuski list “20minit”. Tanjug