PARIZ, Prodaja francuskih dnevnih novina pala je u septembru u prosjeku za 1,23 odsto, prije svega štampanih izdanja, dok je, s druge strane, pretplata za internet izdanja porasla za 40 odsto.
Listovi Liberasion i Parizijen, koji su dobili nove vlasnike, zabilježili su najveći pad prodaje, prenosi agencija AFP.
Liberasion je, uprkos inoviranom izdanju od prvog jula ove godine, zabilježio sunovrat prodaje od 16,3 odsto, zbog drastičnog smanjenja broja novinara u redakciji lista, za oko 50 autora, što je bio zahtjev novog vlasnika Patrika Draija koji je prije godinu dana kupio taj dnevnik.
Prodaja list Parizijen, koji je nedavno takođe dobio novog vlasnika, kompaniju LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) u čijim rukama je i poslovni dnevnik Eko, pala je za 6,7 odsto, na 207.000 primjeraka dnevno.
Tokom devet mjeseci ove godine, zaključno sa septembrom, samo su Eko i Ekip zabilježili rast prodaje, i to za 1,5, odnosno 0,15 odsto respektivno.
Štaviše, sportski žurnal Ekip je od 18. septembra, kada je počeo da izlazi u duplo manjem formatu, do 20. oktobra ove godine povećao prodaju za 11,5 odsto.
Prodaja magazina je takođe smanjena, posebno Ekspresa.
Najveći pad prodaje francuskih listova zabilježen je na kioscima. Samo u septembru, štampani primjerci dnevnih novina su manje prodavani u prosjeku za 9,4 odsto, pri čemu Liberasion za čak 26 odsto, Mond i Figaro za 15 do 16 odsto, Parizijen i Ožurdui za sedam do osam odsto.
Prodaja fracuske dnevne štampe putem preplate je u septembru pala za tri odsto, dodaje francuska agencija.
Prema pisanju AFP-a, Liberasion je u prvom ovogodišnjem kvartalu imao rast prodaje od 15 odsto, na 105.000 primjeraka dnevno, a na to je direktno uticalo izvještavanje o atentantu na redakciju “Šarli Ebdo”. Međutim, u drugom tromjesečju prodaja je pala na 86.000 primjeraka dnevno a u trećem na 80.000, uglavnom zbog drastičnog smanjena prodaje u septembru na 22.000 primjeraka dnevno.
Istovremeno, pretplata na internet izdanja francuskih listova porasla je u septembru za čak 40 odsto.
Ekip je zabilježio rast pretplate na internet izdanje od 8,5 odsto. Tanjug