PARIZ, Građani Francuske, njih 66 odsto, imaju manje povjerenja prilikom kupovina robe i usluga u odnosu na 2009. godinu, ali na “udaru” njihove sumnjičavosti nisu sve djelatnosti podjednako, otkriva studija koju je sproveo istraživački centar Mediaprizm (Mediaprism).
Prema studiji, urađenoj za mjesečni magazin “Šezdeset miliona potrošača”, najveće nepovjerenje anketirani su izrazili prema agentima za nekretnine (83 odsto), agentima osiguranja (78 odsto) i telekomunikacionim operaterima i internet provajderima (74 odsto), a slijede bankarski službenici (72 odsto), prenosi AFP.
Suprotno, zanimanja iz medicinske struke, i to ljekari (91 odsto), farmaceuti (87 odsto) i oralni hirurzi (76 odsto), zajedno sa malim trgovcima (87 odsto) čine profesije kojima Francuzi najviše vjeruju prilikom plaćanja usluga.
Među razlozima koji potrošače navode na nepovjerenje, trgovačka praksa je najčešće citirana, tako da 82 odsto ispitanika smatra da prodavci žele da utiču na njihov izbor u skladu sa sopstvenim interesom, radije nego što dijele iskrene savjete.
U istraživanju se, takođe, navodi da 92 odsto potrošača ocjenjuje da su proizvodi za domaćinstvo nove tehnologije napravljeni tako da ne traju dugo.
Što se tiče kupovine putem interneta, 55 odsto potrošača smatra da je ona korisna i da nudi mogućnost bolje kupovine.
Anketa je sprovedena na reprezentativnom uzorku od 1.020 punoljetnih osoba. Tanjug