PARIZ, Prodaja cvijeća u pomen preminulih opala je prošle godine za 9,3 odsto u Francuskoj, saopštila je agencija Frans Agrimer.
Francuzi su prošle godine kupili 64,7 miliona biljaka i buketa cvijeća za groblje, što je za 9,3 odsto manje nego 2011, a potrošili su za tu namjenu 857,5 miliona evra što je pad od 1,1 odsto na godišnjem nivou, prenio je list Figaro.
Prodaja je opala i u prvih devet mjeseci ove godine za 6,5 odsto u pogledu količine kupljenih biljaka, odnosno za 3,8 odsto u pogledu zarade.
“Kriza i pad kupovne moći neminovno se odrazila i na ovaj tip kupovine”, navodi se u izvještaju agencije.
“Francuzi su štedili na kupovini cvijeća i tokom Praznika mrtvih. Prošle godine tom prilikom su potrošili 289,4 miliona evra, što je trećina potrošenog novca na godišnjem nivou za tu svrhu”, dodaje se u izvještaju.
Razlog pada prodaje cvijeća je i taj što Francuzi sve češće praktiju kremaciju. Tokom 2011. godine 31 odsto preminulih je kremirano. Ako se takav trend nastavi, do 2050.godine će oko 50 odsto preminulih Francuza biti kremirano.
Francuzi najčešće na grobove bližnjih nose hrizanteme. Tanjug