PARIZ, Prodaja norveškog lososa u Francuskoj za 11 mjeseci ove godine opala je 9,0 odsto, poslije prvog pada od 7,0 odsto u 2013.
Istraživanje instituta CSA navodi da su uzroci pada prodaje rast cijena, ali i neke polemike u vezi sa uslovima uzgajanja ove ribe.
Studija otkriva da 87 odsto Francuza i dalje smatra da je dimljeni losos nezaobilazan za praznični jelovnik, ali više od trećine anketiranih ističe da ga ove godine neće imati na trpezi, piše francuski list Figaro.
Na pad potrošnje norveškog lososa u Francuskoj, kako se navodi, uticao je skok cijena, ali i jedna televizijska reportaža iz novembra 2013, koja je otkrila uslove uzgajanja ribe, što je kod francuskih potrošača podstaklo nepovjerenje prema kvalitetu mesa.
Prema riječima specijaliste za gastronomiju, Franka Dejvida, potrošači više ne žele da kupuju zatvorenih očiju. Njima je jako važno porijeklo lososa, način uzgajanja, da li je riba hranjena životinjskim brašnom, da li je ručno soljena i da li je dimljena po vertikali, kako bi se odvojile masnoće, ili horizontalno.
Što se cijena lososa tiče, one su na francuskom tržištu u 2013. povećane čak 40 odsto i još šest odsto u tekućoj godini, usljed rasta tražnje na globalnom nivou, naročito u Rusiji, koja je postala najveći norveški klijent za ovu vrstu ribe, ispred Francuske.
Francuska je šesta zemlja u svijetu po potrošnji lososa, s nešto više od dva kilograma godišnje po stanovniku, što je pet puta manje nego u Norveškoj. Tanjug