PARIZ, Kupovine proizvoda za novorođenčad smanjene su u Francuskoj u prvoj polovini ove godine za 3,0 odsto u odnosu na isti period 2014, što se duguje padu nataliteta, ali i ekonomskoj krizi.
Tržište proizvoda za bebe bilježi značajne turbulencije u prvoj polovini 2015, paralelno s padom nataliteta, na šta je najviše uticala ekonomska kriza koja i dalje traje, navodi se u studiji Udruženja proizvođača opreme za bebe (FJP), a prenosi francuski list Figaro.
Na slabost ovog tržišta, kako se navodi, uticala je i odluka Vlade da se pomoć domaćinstvima s najskromnijim primanjima, u vrijednosti 932 evra, umjesto u sedmom mjesecu trudnoće, isplaćuje dva mjeseca nakon rođenja bebe. Inače, za opremanje novorođenčeta francuska porodica prosječno troši 1.500 evra.
Kako se dalje navodi u studiji, tržište proizvoda za bebe, kao i sve druge sektore, nije mimoišla kupovina polovnih artikala putem interneta. Prema tom istraživanju, skoro svaka druga mama već je kupovala ovakve proizvode putem interneta, budući da su njihove cijene na regularnom tržištu dosta visoke. Tanjug