PARIZ – Francuska je jedna od prvih zemalja u Evropi koja je kineske električne automobile smatrala opasnošću za evropsku industriju, a posebno za francuske proizvođače.
Sada je Vlada preduzela akciju i odobrila novo pravilo subvencija za kupovinu električnih automobila, koje su dosad bile otvorene za sve marke, ali od sada će biti uvedene restrikcije.
Nema više subvencija za kineske električne automobile, odnosno vozila proizvedena izvan Evrope, a pronađen je zanimljiv način da se cijela priča zamaskira u ekološki plašt, odnosno da ne djeluje kao protekcionizam.
Kako bi izbjegla direktnu diskriminaciju kineskih marki, Francuska je odlučila svoju pomoć temeljiti na ekološkom otisku automobila, od njegove proizvodnje do zastupništva, a ne samo na emisiji CO₂ kada automobil vozi. Ovo novo pravilo stupiće na snagu u januaru 2024. godine, prenosi Hak revija.
Do sada se subvencija za kupovinu od 5.000 eura (do 7.000 eura za domaćinstva s niskim primanjima) dodjeljivala bez obzira na CO2 otisak vozila tokom njegovog životnog ciklusa, ali njegova ekološka učinkovitost sada će biti ispitana.
U praksi, svakom modelu prodanom u Francuskoj bit će dodijeljena ekološka ocjena, koja će ga učiniti prihvatljivim za bonus ili ne. Ovaj će se rezultat izračunati na temelju uticaja svake faze na okolinu prije njene upotrebe na putevima.
Materijali korišteni u proizvodnji (čelik, željezni metali, aluminij itd.) biće uzeti u obzir, kao i uticaj na okolinu montaže (potrošnja energije i mješavina energije, na primjer) i baterija (težina, transport, potrošnja energije). Ispitaće se i logistika, odnosno odakle dolaze baterije i sam automobil.
Dakle, automobil proizveden u Kini ili Teksasu ne bi imao pravo na podršku za kupovinu, jer bi u emisije bio uključen i transport. Ova mjera uključiće i dio Teslinih vozila, poput Modela S ili X, koji se ne proizvode u Evropi.
Podsjetimo, Francuska nema problem s ovim potezom i ljutnjom Kine jer na kineskom tržištu francuski proizvođači automobila gotovo i nisu prisutni… Bez subvencija kineski automobili neće biti konkurentni, kao niti neke Tesle.