PRIJEDOR, Za samo dvije godine “Fortis grupa”, koja objedinjuje devet firmi i to “Prijedorputeve”, “Javor egzotik”, “Industroprojekt”, Livnicu Ljubija, “Kozaraputeve” iz Banje Luke, “Ilidžaputeve” iz Istočnog Sarajeva, “ING KOM” iz Banje Luke, “Japru” iz Novog Goražda i “Fortis Monte” iz Crne Gore, izrasla je u uspješnu grupaciju, koja će poslovnu 2008. godinu okončati s dobiti od oko osam miliona maraka. Svih devet firmi iz “Fortis grupe” poslovaće pozitivno.
– Sve državne firme iz naše grupacije, a pri tom mislim na “Japru”, “Kozaraputeve” i Livnicu, bile su u kolapsu. “Prijedorputevi”, koje je već bilo privatizovano, ušlo je u rizik okrupnjavanja, jer su mnogi veliki sistemi doživjeli zlu sudbinu i nestali. Međutim, rukovodstvo je imalo jasnu viziju razvoja, jer je riječ o firmama koje su i tehnološki u nizu, pa jedna drugu dopunjuju. Da smo bili na pravom putu, dokaz je 2008. godina, koju ćemo okončati sa značajnom dobiti – kaže Dragan Čorokalo, predsjednik “Fortis grupe”.
Prema njegovim riječima, najteža situacija bila je u “Japri” iz Novog Grada, koja je, iz godine u godinu gomilala gubitke, pa je prijetila opasnost i od same likvidacije firme.
– “Japra” je imala perspektivu, jer se na području Blatne i Blagaja nalaze ogromne rezerve gipsa dolomita, sirovina neophodnih u proizvodnji cementa i stakla. Investirali smo dosta novca u “Japru”, gubici su sanirani, a sada smo kupili novu opremu za proizvodnju betonske galanterije, uglavnom cijevi različitih profila i ivičnjaka – kaže Čorokalo. Dosta teška situacija bila je i u “Kozaraputevima” iz Banje Luke.
– Najvažnije nam je da povratimo nekadašnji ugled ove firme i nadamo se da ćemo u tome i uspjeti. Ove godine u maju mjesecu, primjera radi, “Kozaraputevi” su ostvarili veću realizaciju nego u cijeloj 2007. godini – dodaje Čorokalo.
I Livnica iz Ljubije takođe je doživjela pun procvat. Kupovinom nove opreme proizvodnja gotovih odlivaka povećana je sa 30 tona na 90 tona odlivaka mjesečno.
– Naša želja jeste da uđemo na tržište Srbije i Hrvatske. Kapaciteta imamo, kvalitetom smo se već nametnuli, jer smo autoput Herceg Novi – Trebinje izgradili u rekordno kratkom roku, za samo trinaest mjeseci, iako je rok bio dvije godine. “Prijedorputevi” su poslije izgradnje ovog autoputa dobili velike pohvale od mnogih investitora, posebno od Vlade RS i od Vlade Crne Gore – kaže Čorokalo.
On očekuje da će “Prijedorputevi” i “Kozaraputevi” učestvovati u izgradnji magistralnih puteva u RS, jer su, kako kaže, kadrovski i tehnički osposobljeni da se uhvate u koštac s tim izazovom. Fokus