VAŠINGTON, Ford, sa svojim partnerima u Kini, u 2013. je ostvario rast prodaje od čak 50 odsto na najvećem svjetskom tržištu automobila, premašivši prodaju dva japanska giganta, Tojote i Honde.
Kompanija sa sjedištem u Mičigenu precizirala je da je u Kini prošle godine prodala ukupno 935.813 vozila, što predstavlja povećanje od 49 odsto u odnosu na 2012. godinu, prenio je Rojters.
Tojota je na istom tržištu sa svojim lokalnim partnerima prodala 917.500 vozila, što je rast od 9,2 odsto, a Honda 756.882 (+26,4 odsto).
Ford, koji je u toku čitave posljednje decenije bio u sijenci japanskih proizvođača na kineskom tržištu, ostvario je značajno bolje rezultate u prošloj godini zahvaljujući modernizaciji i repozicioniranju svojih marki, posebno modela “fokus“.
Međutim, uprkos snažnom rastu, Ford je ipak ostao daleko iza lidera na kineskom tržištu, Folksvagena i Dženeral motorsa.
Tako je njemački proizvođač u 2013. na ovom tržištu prodao oko 3,2 miliona vozila, za razliku od 2,8 miliona u 2012. Dženeral motors je takođe zabilježio prodaju veću od tri miliona vozila.
Ispred Forda na kineskom tržištu nalazi se i Hjundaj, sa oko 1,64 miliona prodatih vozila u 2013. i Nisan čiji je prošlogodišnji cilj bio 1,25 miliona vozila. Tanjug