DETROID, “Ford”, jedini veliki američki proizvođač automobila koji je izbjegao bankrot, mogao bi da preuzme kupce vozila “Dženeral motorsa” (GM) koji zatvara proizvodnju robne marke “pontijak,” pokazalo je istraživanje marketinga agencije SNW-a .
“Ford” je bio izbor 38 odsto kupaca zainteresovanih za modele “GM pontijak,” pokazalo je istraživanje obavljeno u junu, prije nego što je GM okončao stečajni postupak i izašao iz bankrota, krajem prošle sedmice.
Rezultati sugerišu mogućnu dobit za “Ford”, drugu veliku američku autokompaniju pored “Krajslera” i GM, nakon odluke GM da smanji američke brendove sa osam na četiri.
Zadržavanje kupaca “pontijaka” je izuzetno važno za strategiju GM, koji želi da zauzme 18,5 odsto procenata američkog tržišta automobila. Udio “Forda” na američkom tržištu prošlog mjeseca bio je 17,2 odsto, ne računajućio “Volvo”, automobilsku liniju koja je prodata.
Najveći doprinos “Fordovom” rastu prodaje dali su novi modeli, kao što je “ford fjužn” sedan, prenose agencije.
GM je bio najveći poizvođač automobila na svijetu po prodaji od 1931. godine i tu je titulu nosio sve do izbijanja nezapamćene krize autoindustrije sredinom prošle godine. Uprava “Forda” očekuje da će nadmašiti GM po broju prodatih vozila do kraja ove ili u prvom tromjesečju 2010. godine.
U okviru procesa stabilizacije poslovanja, GM je zadržao robne marke “ševrolet”, “bjuik”, “kadilak” i GMC, a prodao je ili će zatvoriti još četiri firme u SAD i veliki broj evropskih pogona.
GM, koji je 10. jula okončao proces restrukturisanja i izlaska iz bankrota prodajom najboljih poslova i imovine “Novom GM”, uz podršku američke vlade od oko 50 milijardi dolara, procjenjuje da može biti profitabilan sa 18,5 odsto udjela u prodaji na tržištu SAD.
Računa se da bi u 2009. u SAD moglo da se proda ukupno 10 miliona vozila, što je veliki pad u odnosu na ranije godine, kada je kupcima isporučivano i do 16 miliona vozila godišnje.
Posjete “Fordovim” prodajnim salonima povećane su za 20 procenata od kada je Kongres omogućio prodaju automobila po sistemu “staro za novo” prošlog mjeseca, ali se porast prodaje očekuje tek od 24. jula kada stupa na snagu kongresna odluka. Kupcima koje ponude staro za nabavku novog vozila biće obezbjeđen vaučer u vrijednosti od 4.500 dolara.
Istraživanje je pokazalo da će 26 odsto potencijalnih kupaca “pontijaka” kupovati vozila proizvođača čije je sjedište izvan SAD, kao što je južnokorejski “Hjundai”.