BIJELJINA, Fond penzijskog i invalidskog osiguranja /PIO/ Republike Srpske u potpunosti je uspostavio Integrisani informacioni sistem, kao jedinstveni sistem koji daje novi kvalitet, efikasnost i efektivnost u radu ove institucije, saopšteno je iz Fonda.
Za razvoj i primjenu Integrisanog informacionog sistema Fond PIO je izdvojio oko 1,7 miliona KM, a nakon provedenog otvorenog javnog postupka povjerenje je dato firmi “M&I Sistems” Banjaluka.
“Integrisani informacioni sistem uveden je nakon četiri godine intenzivnog rada i postepenog uvođenja modula i aplikacija. Testna proba izvršena je u aprilu, a potom je obradom aprilske i majske penzije potvrđena operativnost i funkcionalnost sistema u produkcionom okruženju”, navode iz Fonda PIO.
Cilj Fonda je da kroz primjenu ovog sistema optimizuje poslovne procese i ostvari punu kontrolu nad njima, uz međusobnu povezanost i funkcionisanje svih organizacionih dijelova Fonda /centralne službe, filijala i poslovnica/.
Poseban akcenat stavljen je na automatsko donošenje rješenja, likvidaturu penzija, praćenje tokova poslovnih procesa, sa maksimalnom kontrolom i smanjenjem troškova poslovanja.
Ključni moduli ovog sistema su M1 /matična evidencija osiguranika/, M2 /matična evidencija korisnika prava/, M3 /kancelarijsko poslovanje/, M4 /likvidatura penzija/, M5 /prihodi/, M6 /automatsko rješavanje/, M7 /uvjerenja/ i M8 /obaveze Republike/.
Osim ključnih modula, Integrisani informacioni sistem čine i opšti moduli – računovodstvo i finansije, ljudski resursi i plate, opšti poslovi, javne nabavke i kancelarijsko poslovanje.
Prednost ovog sistema ogleda se i u tome što je izvršena centralizacija resursa na centralnom serveru, konsolidovane su baze podataka, čime je smanjen rizik od nedostupnosti podataka. Srna