NJU DELHI, Njemački automobilski gigant “Folksvagen” (VW) planira da proda na brzo rastućem tržištu automobila u Indiji sto hiljada vozila do 2014. godine, javljaju agencije.
VW, najveći evropski proizvođač automobila, objavio je da će ubrzati prodaju u Indiji u okviru plana lansiranja plasmana popularnog modela “polo” sa petoro vrata i drugih sedan modela od početka iduće godine.
Lani je VW u Indiji prodao nešto više od 1.500 vozila, a računa da će se ove godine taj broj udvostručiti.
Direktor VW poslova u Indiji Neraj Garg kaže da VW namjerava, u pokušaju da smanji zavisnost od prezasićenog zapadnog tržišta, da poveća prodaju automobila u Indiji na 100.000 za pet godina.
Kompanija planira da lansira novi “polo” model sa zadnjim vratima u prvoj polovini 2010. godine i sedan modele u drugoj polovini naredne godine.
“Potpuno sam uvjeren da ćemo ostvariti taj cilj prodaje,” naglasio je Garg. On je dodao da VW mora da ima takav proizvod na ogromnom indijskom tržištu i da je “polo” pravi automobil za taj projekat.
“Polo” će se proizvoditi u novoj VW fabrici “Čakan” u blizini Pune, koja je otvorena u martu i ima kapacitet za izradu 110.000 vozila godišnje.
Indija je “jedna od strateških tržišta za globalni rast VW” i kompanija je uložila značajna sredstva u tu zemlji, kaže Garg.
VW sada prodaje u Indiji modele “pasat” i “džeta”, kao i luksuzni “feton” i sportsko-terenska kola “tuareg.” Kompanije takođe planira da u Indiji ponudi novu “bubu”, možda čak i ranije nego što će se na tom tržistu pojaviti “polo”.
Indija bilježi izuzetan rast prodaje vozila zbog sve većeg broja pripadnika takozvane srednje klase, a o kolikom se tržištu radi najbolje pokazuje podatak da na 1.000 stanovnika sada ima svega sedam automobila. U SAD, međutim, na hiljadu žitelja ima 850 kola.